Sfaturi pentru avocati. Cum sa iti mentii o buna reputatie in cautarile Google

Fie ca lucrezi ca avocat independent, fie ca faci parte dintr-o casa de avocatura, oamenii care au intentia de a colabora cu tine te vor cauta in Google. Ce vor afla despre tine la o simpla cautare online? Conteaza sa ai nu doar un raspuns la aceasta intrebare, ci si un control asupra reputatiei tale in Google, deoarece 89% dintre oameni fac o cercetare prin intermediul motorului de cautare inainte de a lua o decizie de colaborare.

Autor: Sorin Draghici, Managing Partner of DWF – Digital Workforce

Ca reputatia online sa-ti fie afectata, e suficient sa existe un subiect negativ cu referire la activitatea ta, care sa atraga imediat atentia potentialilor clienti sau parteneri. Cu cat un rezultat negativ este mai popular, cu atat va inainta spre primele rezultate ale motorului de cautare. In acest fel, rezultatele devin permanente si greu de inlaturat, reusind sa iti afecteze reputatia pe care ti-ai cladit-o in ani de munca. Din fericire poti sa repari reputațta in Google daca urmezi anumiti pasi prin care vei reusi sa domini pagina din Google cu rezultate pozitive.

Care sunt pasii prin care iti repari reputatia in Google?

Nu poti ignora rezultatele negative, astfel ca scopul tau este sa controlezi cat mai multe rezultate din primele 10-20 de pozitii. Ca sa poti indeplini acest scop, pasii de care ai nevoie presupun folosirea tacticilor de SEO, Social Media, Content Marketing, Digital PR si cadrul legal. Cu alte cuvinte, e nevoie sa creezi continut pe site-uri cu autoritate mare in domeniul in care activezi, sa-l optimizezi pentru motoarele de cautare si sa-l promovezi cu ajutorul altor site-uri si a retelelor sociale.

Pasul 1: Transforma site-ul tau in brand

Esti cunoscut ca fiind un expert in domeniul tau de activitate? Foloseste acest lucru in favoarea ta in mediul online si devino popular in cautarile Google. Google iti aloca anumite insemne daca vede site-ul tau ca brand si astfel reusesti sa domini prima pagina a rezultatelor. Stiai ca poti ocupa jumatate din prima pagina a cautarilor doar cu rezultatele ce fac referire la brandul tau? Cand site-ul tau este catalogat ca fiind relevant, Google iti acorda 7 rezultate pe pagina in loc de 10. De asemenea, vei obtine link-uri catre paginile cele mai populare din site, iar in partea dreapta a paginii vor aparea informatii suplimentare care contribuie la reputatia pozitiva.

Pasul 2: Fii prezent prin profiluri de Social Media

Profilurile de social media au devenit tot mai importante pentru cariera si pentru reputatia online in general. Datorita nivelului mare de autoritate, exista sanse mari ca profilurile de social media sa apara in primele rezultate la o cautare de brand, chiar inainte de propriul site. Fii activ si constant Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Google+, SlideShare, si alte retele sociale consideri ca iti sunt utile. Vizibilitatea profilului poate fi imbunatatita daca folosesti un URL care contine numele brandului personal, dar si cuvinte cheie in descrieri si in postari.

Pasul 3: Scrie articole pe site-uri cu autoritate mare

Vrei sa prezinti un studiu de caz, ai observatii cu privire la legea in vigoare si actele normative, sau vrei sa ii ajuti pe cei care se pregatesc pentru o cariera in avocatura? Atunci e important sa te faci auzit si sa creezi relatii cu persoanele din spatele site-urilor cu autoritate mare. Prin intermediul networking-ului, parteneriatelor, sau a evenimentelor la care participi, reusesti sa mentii o relatie buna cu bloggerii si influentatorii. Asigura-te ca apari ca autor al articolelor pe care le-ai scris sau ca numele tau e inclus in articolele la care ai contribuit.

Pasul 4: Fii prezent prin profiluri pe site-uri specializate

Poti influenta comportamentul celor care cauta informatii despre tine prin intermediul siteurilor specializate care permit crearea unui profil. Pe aceste site-uri populare in domeniul tau de activitate vei putea adauga orice informatie importanta despre tine si cariera ta. Daca profilul tau e complet si actualizat constat, va urca in primele rezultate din Google. Fii activ si interactioneaza, incurajeaza oamenii sa ofere o evaluare muncii tale, sa adauge pareri si comentarii privind activitatea ta.

Pasul 5: Creeaza o pagina dedicata pe Wikipedia

Oamenii au incredere in informațiile gasite in cea mai mare enciclopedie online. Wikipedia este una dintre cele mai sigure cai de a controla primele rezultate, aparand de cele mai multe ori in topul cautarilor Google. Daca vrei sa fii vizibil prin munca si eforturile depuse in numele legii, crearea paginii de Wikipedia este un pas cu mare influenta pentru reputatia online.

Pasul 6: Fii activ in forumuri si grupuri de discutii

Aceste forumuri si grupuri apar in primele rezultate din Google datorita nivelului mare de interactiune. Fii prezent in conversatiile relevante pentru activitatea ta prin profilurile create pe forumuri si grupuri de discutii. Expertiza ta e dorita, asa ca foloseste-o pentru a oferi informatii obiective celor care incearca sa ia o decizie. In discutiile in care apar comentarii negative la adresa ta, e important sa participi activ si sa-ti argumentezi pozitia.

Chiar daca incepand cu 13 mai 2014, in Uniunea Europeana, toate motoarele de cautare au fost obligate sa respecte ”Dreptul de a fi uitat” (”right to be forgotten”), sansele de a inlatura rezultatele negative sunt destul de mici, iar rata de solutionare a cererilor e scazuta. De aceea e nevoie de parcurgerea acestor pasi care sa iti asigure controlul rezultatelor in Google. Daca te simti coplesit de aceste tactici, cere ajutorul unor specialisti cu experienta in domeniu. Poti afla mai multe despre managementul reputatiei online citind eBook-ul gratuit creat de DWF: ”Controlează rezultatele negative din Google”.