Investitia in marketing strategic si in parteneriate pentru proiecte comune, prioritati pe piata internationala a avocaturii

Investitia in comunicarea online si in dezvoltarea unei strategii de marketing coerente si succesele recente inregistrate in proiecte de constructii si infrastructura, la care au contribuit diversi membri ai Legal Netlink Alliance (LNA), au fost principalele teme de discutie ale intalnirii trimestriale a retelei juridice.

La intalnirea care a avut loc la finalul lunii ianuarie, la Bruxelles, a participat si Mihai Voicu (foto), Partener ONV Law, firma de avocatura care face parte din reteaua Legal Netlink Alliance.

Atat avocatii din Europa, cat si cei din alte piete sunt constienti ca investitia intr-o strategie de marketing aliniata la modelul de business al firmei este vitala pentru cresterea numarului de clienti si fidelizarea acestora. In special, in Romania, unde avocatii au mai putine ocazii de a crea jurisprudenta, comparativ cu sistemul anglo-saxon, inovatia si implicit detasarea unei firme de avocatura fata de competitori se face intai de toate prin calitatea relatiei avocat-client. Din acest motiv, unele firme au inceput sa cultive o relatie mai apropiata cu potentialii si actualii clienti, venind in inampinarea acestora cu informatii despre beneficiile colaborarii cu firma respectiva si mai putin cu informatii standard despre atributele serviciilor avocatiale, asa cum era pana nu demult. Un alt indiciu care demonstreaza apropierea de clienti este cresterea vizibilitatii firmei in locurile de unde acestia isi culeg informatia. Pentru asta e suficient sa verifici ce firme de avocatura intretin profiluri pe retelele de socializare, investesc in punerea la zi a site-ului firmei, contribuie cu opinii juridice pe teme de larg interes in media sau adera la statutul de membru in retelele profesionale internationale – retele care joaca rolul de garant in relatiile dintre clientii straini si firmele autohtone (de exemplu, retelele LNA, Interlaw). Pe langa crearea unor relatii mai stranse cu clientii si cresterea vizibilitatii firmei in randul acestora, ceea ce nu trebuie sa sufere modificari este calitatea serviciilor. Nu poti promova beneficii fictive, pe care nu le oferi in practica, fara ca piata sa prinda de veste. Este un fapt confirmat de avocatii participanti la reuniune, indiferent de piata pe care functioneaza”, a precizat Mihai Voicu.

Intre vorbitori s-a aflat si Jim Perkins, COO al firmei de avocatura Procopio Cory Hargreaves Savitch, firma ce deserveste clienti din Silicon Valley (USA), cu o experienta pe piata avocaturii de aproape 70 de ani. Jim Perkins a impartasit din experienta sa privind investitiile in marketing si a subliniat ca “in avocatura numai avocatii pot vinde, de aceea rolul departamentului de marketing este sa ii puna pe acestia in cea mai buna postura pentru a vinde.

Cooperarea membrilor LNA din mai multe tari pentru a deservi clienti internationali, in contextul economic actual, a fost, de asemenea, un subiect-cheie al intalnirii. Colaborarea dintre ONV Law si Studio Legale Padovan (Italia), care, in 2015, au asistat un client international cu un proiect de infrastructura in Romania, a fost un succes notabil in acest sens. Un alt succes al Grupului de Lucru pentru Dreptul Constructiilor din cadrul LNA este cooperarea membrilor din Marea Britanie (Goodman Derrick), Italia (Studio Legale Padovan) si Qatar (Qatar International Law Firm) pentru lansarea unui proiect de infrastructura de anvergura in Orientul Mijlociu.