Bancile vor avea nevoie de o forta de munca adaptabila, care promoveaza inovatia

Bancile trebuie sa-si construiasca o cultura organizationala care sa cultive diversitatea gandirii si sa asigure dobandirea unor capabilitati noi, care sa ajute bancherii sa descopere propria strategie de succes. Impactul disruptiv al universului digital va face de nerecunoscut bancherul de maine.

Astfel, daca bancile vor sa dezvolte o industrie viabila, atunci transformarea oamenilor care muncesc in mediul bancar este la fel de importanta ca si transformarea produselor si proceselor bancare, se arata in studiul EY, Global Banking Outlook 2016 –Transforming talent – The banker of the future.

Studiul exploreaza modul in care trebuie regandit ciclul de viata al resurselor umane pentru a genera o traiectorie de succes pentru bancherii talentati.

Bill Schlich, Lider al diviziei EY Global Banking & Capital Markets, declara: “Situatia fortei de munca din mediul bancar pare remarcabil de asemanatoare cu cea de dinainte de criza financiara globala. Principalele banci globale s-au reinventat in anii care au trecut de la criza: s-au reorientat spre activitatile de baza, si-au redefinit structura si s-au remodelat prin utilizarea tehnologiei. Toate aceste elemente au fost cruciale pentru adaptarea la noi constrangeri de natura competitionala si legala, si pentru a descoperi o directie de crestere profitabila. Cu toate acestea, intr-o lume in continua schimbare, imbunatatirea structurilor operationale si a tehnologiilor va asigura dezvoltarea organizatiei doar pana intr-un anumit punct. Daca vor sa faca fata provocarilor de natura culturala cu care se confrunta industria si sa-si imbunatateasca performantele financiare, bancile trebuie sa se intrebe cine va fi bancherul viitorului?”

 Exista patru variante de actiuni care pot ajuta bancile sa se asigure ca angajatii lor vor dispune de aptitudinile necesare pentru a dezvolta activitati de succes in lumea de maine:

  1. Evaluarea impactului puternic disruptiv al tehnologiei asupra fortei de munca din mediul bancar
  2. Intelegerea asteptarilor unei noi generatii de bancheri
  3. Schimbarea culturii pentru a incuraja diversitatea de gandire
  4. Cultivarea si delegarea de putere catre o forta de munca de natura colaborativa

 

Pe masura ce tehnologia revolutioneaza structura fortei de munca din mediul bancar – prin eliminarea, schimbarea si crearea de noi roluri in intreaga industrie – bancile trebuie sa evolueze in ritm cu tehnologia. In acelasi timp, o noua generatie de angajati aduce cu ea noi asteptari.

Robotii nu vor putea inlocui bancherii de investitii si analistii financiari in urmatorii ani, dar nu poate fi contestat faptul ca tehnologia in ansamblul ei, incluzand aici si robotizarea, are deja un impact de natura transformationala. Bancile vor avea nevoie de o forta de munca adaptabila, “intrapreneuriala”, caracterizata de diversitate de gandire.  In prezent, putine banci dispun de o asemenea forta de munca, iar cele mai multe vor fi nevoite sa si-o construiasca,” adauga Bill Schlich.

Pana in anul 2025, milenialii vor reprezenta 72% din forta de munca globala; aspiratiile si atitudinile acestei generatii vor modela locurile de munca ale viitorului. Daca vor sa prospere in acest context, bancile trebuie sa retina talentele si sa incurajeze o cultura diversa.

Un mediu bancar mai puternic nu va fi constituit din cei mai buni indivizi, ci din cea mai buna combinatie de indivizi diversi. Bancile isi pot maximiza performantele si productivitatea prin transformarea modului in care isi recruteaza personalul, isi promoveaza angajatii in cariera si cultiva spiritul de colaborare dintre angajatii cu seturi diferite de competente.

“O mare parte din investitiile in tehnologie se axeaza pe automatizarea proceselor manuale, pentru a crestere eficienta, a reduce costurile si a imbunatati viteza si acuratetea proceselor. In acelasi timp, tehnologia este folosita ca instrument de imbunatatire a productivitatii. De exemplu, prin dotarea consilierilor financiari cu tablete, bancile au putut sa reduca riscurile asociate erorilor din procesul de vanzare a produselor, sa diminueze timpul alocat de consilieri completarii de formulare de hartie si sa furnizeze clientilor sfaturi si acces la o gama mai mare de produse fata de cea oficial disponibila,” explica Bill Schlich.

Cum linia de demarcatie dintre aceste doua aplicatii ale tehnologiei se estompeaza si robotii incep sa dezvolte abilitati creatoare de rezolvare a problemelor, asemanatoare fiintelor umane, un numar din ce in ce mai mare de sarcini complexe poate fi realizat doar de tehnologie. Bancile ar trebui sa infiinteze grupuri de lucru, care sa includa personal de resurse umane si tehnologic, care sa traseze o harta a rolurilor in organizatie cu pasi de urmat in fiecare proces si care sa identifice tinte probabile pentru viitoare automatizari.

In viitor, functiunile de HR nu vor sprijini doar managementul resurselor, ci vor avea rolul de a mobiliza inteligenta. Pentru a obtine o astfel de schimbare, liderii din banci trebuie sa admita ca, desi succesul nu poate fi obtinut rapid, remodelarea fortei de munca este mult mai importanta decat castigurile din trimestrul urmator si reprezinta un aspect important al mostenirii pe care o lasa in urma lor.

Studiul Global Banking Outlook 2016 pe scurt – in materialul video de aici: http://bcove.me/xnb85v7s