CMS: Analiza dedicata Romaniei in Global Arbitration Review

Revista Global Arbitration Review a lansat, la sectiunea «Know How» a paginii sale de internet, o analiza dedicata Romaniei, din perspectiva Arbitrajului Tratatelor de Investitii, semnata de avocatii CMS Cameron McKenna, Gabriel Sidere si Horia Draghici. Materialul incearca sa sintetizeze situatia actuala, raspunzand la 23 de intrebari cu privire la contextul legislativ romanesc in domeniul tratatelor de investitii internationale, intr-o analiza de sinteza a celor 83 de tratate de investitii incheiate de statul roman pana in prezent.

Analiza expertilor in arbitraj international ai biroului din Bucuresti al CMS Cameron McKenna reliefeaza faptul ca Romania are un cadru legislativ solid, in componenta caruia intra, atat tratate internationale, cat si legislatia interna care asigura o protectie adecvata investitorilor straini.

“Ne bucuram sa facem parte din comunitatea avocatilor internationali care lucreaza cu Conventia ICSID si am avut aceasta posibilitate de a finaliza o analiza a tuturor acordurilor de investitii incheiate de Romania. Speram ca aceasta analiza a CMS sa fie de folos investitorilor straini si consultantilor acestora atunci cand acestia vor dori sa testeze conduita autoritatilor publice romanesti fata de standardele internationale si sa poata decide in mod eficient asupra acordurilor pe care vor dori sa le foloseasca in actiunea de corectare a unor eventuale abateri ale autoritatilor statului roman de la standardele internationale,” a declarat Gabriel Sidere, Managing Partner CMS Romania.

Avocatii CMS Romania au o experienta solida in arbitrajul international de investitii, lucru subliniat si de recentele succese obtinute in audierile din cadrul Centrului International pentru Solutionarea Disputelor referitoare la Investitii de la Paris, in cazuri precum Spyridon Roussalis vs Romania.

In aceasta speta, echipa de avocati romani condusa de Gabriel Sidere, Managing Partner al biroului CMS din Romania, in colaborare cu o echipa de avocati ai firmei Winston & Strawn din Washington, DC, a aparat statul roman, obtinand respingerea tuturor pretentiilor partii adverse, in valoare de 147 milioane dolari. Echipa de experti a CMS Romania este implicata in cazuri de arbitraj international atat in Romania, cat si la nivel regional.

Global Arbitration Review (GAR) este cea mai prestigioasa publicatie de legislatie privind arbitrajul international, oferind stiri si analize din domeniu, acoperind jurisdictii diverse din intreaga lume. Sectiunea „know-how” a GAR ofera o perspectiva comparativa valoroasa asupra problematicilor legale referitoare la arbitraj, dand ocazia unui grup restrans de specialisti sa analizeze cadrele juridice nationale si provocarile pe care acestea le pun unor potentiali investitori.

Materialul semnat de avocatii CMS in Global Arbitration Review se poate consulta la adresa: http://www.globalarbitrationreview.com/know-how/topics/66/investment-treaty-arbitration.