Un gigant din avocatură este acuzat de complot de către fostul șef Nissan, Carlos Ghosn. Avocații care îl reprezintă pe fugar

“Calvarul meu de neimaginat din ultimele 14 luni a fost rezultatul unei campanii orchestrate de o mână de indivizi lipsiți de scrupule și răzbunători de la Nissan și firma de avocatură Latham & Watkins, cu sprijinul procuraturii din Tokyo”, a declarat Ghosn într-o conferință de presă la Beirut miercuri, preluat de Reuters și Bloomberg.

Nissan a angajat Latham și Watkins pentru a efectua o anchetă internă pentru presupusa conduită necorespunzătoare a lui Ghosn.

De la fuga sa, Ghosn a fost în contact cu Paul, Weiss, Rifkind, Wharton și Garrison, una dintre firmele de avocatură internaționale care îl reprezintă.

Cu prilejul primei sale apariţii publice după fuga spectaculoasă din Japonia, unde este acuzat de nereguli financiare, Carlos Ghosn a spus că nu a avut altă alegere decât să fugă din cauza acuzaţiilor „fără fundament” care i-au fost aduse şi pentru că nu avea încredere că va beneficia de un proces corect dacă va rămâne în Japonia.

Procurorii japonezi îl acuză pe Ghosn că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro, 44 miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani.

M-am simţit ca un ostatic într-o ţară pe care am slujit-o timp de 17 ani„, a spus Carlos Ghosn în faţa unui grup de jurnalişti. „Nu am fugit de justiţie, am scăpat de injustiţie şi de persecuţie„, a continuat Ghosn, care a fost eliberat sub cauţiune în luna aprilie 2019, după ce a petrecut 130 de zile în închisoare.

Carlos Ghosn, în vârstă de 65 de ani, a denunţat un complot între oficialii Nissan şi autorităţile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între Nissan şi Renault. Ghosn a promis că va furniza documente care îi vor dovedi nevinovăţia şi a dat asigurări că se va prezenta în faţa mass media din întreaga lume pentru „a-şi spăla onoarea”.

De asemenea, fostul preşedinte de la Nissan şi Renault a ţinut să sublinieze faptul că arestarea sa a adus grave deservicii alianţei Renault-Nissan. „Valoarea de piaţă a Nissan a scăzut cu peste 10 miliarde dolari după arestarea mea. În această perioadă capitalizarea companiei a scăzut cu peste 40 milioane de dolari pe zi…Situaţia nu este mai bună la Renault, a cărei valoare de piaţă a scăzut, după arestarea mea, cu cinci miliarde euro, ceea ce înseamnă o scădere de 20 milioane de euro pe zi„, a susţinut Ghosn.

Începând din luna noiembrie 2018, când a fost arestat Ghosn, acţiunile Renault au pierdut 34% din valoare, iar titlurile Nissan au pierdut 38% din valoare.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.