Clifford Chance alături de Carrefour în alianța cu Google

Grupul francez Carrefour s-a aliat cu Google pentru a-şi majora afacerile online pe piaţa internă, unde rivalele sale au lansat deja ofensive în domeniul comerţului electronic. Cel mai mare retailer european a anunţat că produsele sale vor fi disponibile din 2019 pe noul motor de căutare al Google din Franţa dedicat cumpărăturilor, sau prin alte dispozitive operate de compania americană.

Clifford Chance a oferist consultanță juridică Carrefour în ceea ce privește aspectele contractuale, comerciale și tehnice cu o echipă formată din Dessislava Savova, partenerul responsabil de contractele comerciale – grupul TMT și grupul Tech din Paris și Alexander Kennedy, consilier Contracte Comerciale din Paris – grup TMT și membru al Grupului Tech, Echipa i-a inclus si pe David Tayar, Partener și Alice Guérin, Associate în privința aspectelor antitrust.

Carrefour şi Google au anunţat că vor deschide un laborator de inovaţii în Paris, în parteneriat cu Google Cloud, pentru a face cercetări în domeniul inteligenţei artificiale care poate fi folosită în serviciile de consum.

De asemenea, Google va lansa programul G Suite la întregul grup Carrefour şi la cei 160.000 de angajaţi. Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.

Carrefour va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge în Franţa la o cotă de piaţă de 20% a vânzărilor alimentare online, şi va deschide în marile oraşe cel puţin 2.000 de magazine de proximitate în următorii ani. Investiţiile în comerţul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.