Ziariștii „copy-paste”

Recunosc ca asa cum sunt dependent de prima cafea a zilei, tot astfel nu simt ca incep sa functionez pana cand nu citesc stirile de dimineata. Nu pe crawl-ul ecranului tv, pe care doua benzi de viteze diferite se alearga intr-una, pentru ca zgomotul stirilor a devenit cvasi-imperturbabil, acelasi, intr-un ton grav, de contrabas intr-un clopot. Citeam deunazi in Wall Street Journal ca 92% din stirile din jurnalele de prime-time ale principalelor 30 de televiziuni de stiri din lume sunt negative.

Din doua una: ori lumea se indreapta cu pasi repezi spre implozie – si atunci procentul de mai sus ne situeaza in antecamera dezastrului – ori negativul, morbidul, violenta sau toate la un loc VAND. Si sunt create in laboratoarele de dezinformare, in redactii ale caror oameni se inchina la zeul Rating.

Intotdeauna am crezut ca pot gresi si ca trebuie sa-mi asum asta ca sa pot merge mai departe, dar stiu ca e decisiv ca dimineata cand ma uit in oglinda sa fiu ok cu omul pe care il vad.

De aceea, incepand de astazi am luat o decizie care va va afecta, sper eu pozitiv, pe voi, de la 11 oameni in prima zi de la lansarea portalului www.legalmarketing.ro la aproape 600 de vizitatori unici pe zi cat avem azi, la doar doua luni de la lansare.

Din respect pentru increderea voastra, incepand de azi nu vom mai publica stiri pe care le regasiti si pe alte portale. Daca le vedeti la noi, inseamna ca am fost primii care le-am descoperit. Sau ca sunt mai aprofundate, ca „am luat urma” subiectului si avem lucruri noi, relevante de spus.

De ce facem asta?

Pentru ca, asa cum am facut de 6 ani de cand contam pe aceasta piata pe care acum am ajuns sa dictam trend-ul, REFUZAM COMPROMISUL!

Nu cred ca pentru cativa vizitatori in plus merita sa furam o stire de pe un ziar sau un alt site, asa cum fac altii, uneori „uitand” sa citeze sursa. Chiar daca nu au contract cu acel provider de informatie. Acolo, un om a muncit ca sa o adune, sa o structureze, sa o scrie si sa o publice. Nu-l cunosc, dar nu vreau sa ne batem joc de munca lui.

Informatii din emisiunea pe care o prezint la The Money Channel au fost preluate, invitatii citati, fara a spune care e prima mana. Posibil sa fie greu de retinut titlul emisiunii, unoeri doua cuvinte sunt mai complexe decat sa dai „copy-paste” si gata stirea! Seful la care muncesti fara acte – nu ma intrebati de unde stiu, e „pe surse” – e multumit, ai dovedit ca esti un scrib eficient.

Sunt insa extrem de optimist. Credeti ca ziaristii „copy-paste” sunt multumiti, fericiti? Ca se gandesc la premiul Pulitzer? Eu va asigur ca nu si asta ma face sa cred ca am atitudinea corecta. Ii simt in fiecare zi, sunt disperati, fac greseli, produc la norma si oricate bannere pe care le ofera gratis le inconjoara header-ul, simt rasuflarea rece a celui mai groaznic cosmar care ii paste: ANONIMATUL.

Un tip inteligent a spus: „Intinde mana spre stele. Poate nu vei atinge niciuna, dar in mod sigur nu te vei murdari de noroi”. Punem pariu ca in cel putin doua trusturi de presa exact in acest moment a inceput sa curga apa la chiuveta, doar-doar s-o lua noroiul…?