Un vis romanesc, nu american

Fiecare poveste de succes are farmecul ei. Povestea Supremia Grup a inceput in ianuarie 2001, iar pe 22 ianuarie 2001 Levente Hugo Bara emitea deja prima factura. Foarte determinat inca de pe bancile facultatii de industrie alimentara sa isi realizeze visele, Levente Bara avea doua optiuni la momentul absolvirii: fie sa plece in Statele Unite sa traiasca „visul american”, fie sa ramana in Romania si sa construiasca un business.

A decis sa ramana in Romania si sa construiasca afacerea Supremia Grup. Rezultatele remarcabile i-au fost recunoscute prin acordarea titlului EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, in cadrul editiei din acest an a programului EY Entrepreneur Of The Year.

Antreprenorul a concurat alaturi de alti 47 lideri de business in cadrul programului organizat de EY Romania si va reprezenta tara noastra in finala mondiala EY World Entrepreneur Of The Year, unde va intra in competitie alaturi de antreprenori din peste 60 de tari.

Povestind despre cum a inceput afacerea proprie la doar 24 de ani, Levente Hugo Bara spune:

Mi-am luat inima in dinti, aveam niste bani, dar foarte putini, si am inceput cu importuri de amidon, de proteine din soia si alte ingrediente care se folosesc in industria alimentara. In 2002 am inceput sa producem anumite ingrediente pentru industria alimentara si in 2004 am cumparat un spatiu la Santimbru unde am construit prima fabrica, unde ne-am si mutat la sfarsitul lui 2005,” isi aminteste cu mandrie Levente Hugo Bara.

Dupa 5 ani in noul sediu, compania s-a extins din nou, intr-un sediu din Alba Iulia, cea mai mare fabrica de ingrediente alimentare din Sud-Estul Europei, rezultata in urma unei investitii de 9 milioane EUR. Dezvoltarea a continuat, iar in 2013 s-a instalat o linie noua de mixare si ambalare care a crescut capacitatea fabricii cu 50%.

Curajul si asumarea a noi si noi riscuri au ajutat Supremia sa devina jucatorul numarul unu al pietei de ingrediente alimentare din Romania si unul dintre jucatorii importanti la nivelul pietei europene. Azi, Supremia are 280 angajati, numarul lor triplandu-se odata cu deschiderea noii fabrici, exporta pe 4 continente si achizitioneaza materie prima din 80 de tari. Cifra de afaceri a atins 35 milioane EUR in 2015 si reprezinta o crestere de 10% fata de 2014.

Cresterea accelerata a business-ului nu a fost insa un proces fara provocari.”A fi antreprenor inseamna a fi un luptator pentru ca zilnic apar obstacole cu care trebuie sa ne <<luptam>> si sa avem puterea de a merge mai departe”, spune Levente Bara.

Au fost momente, spune antreprenorul, in care a fost nevoit sa se imprumute de la prieteni dar, cu investitii continue in tehnologie, personal si infrastructura si prin implicarea totala a artizanului afacerii Supremia, rezultatele au venit.

Antreprenorul din Alba Iulia nu se opreste aici si vizeaza obiective ambitioase. “Acum exportul reprezinta 16% din totalul cifrei de afaceri, si anul acesta avem tinta 23-26% pentru export. Strategia noastra de crestere este foarte mult legata de pietele externe, ne dorim expansiune mondiala si de acolo ne dorim sa vina cea mai mare parte a cresterii afacerii. Bineinteles ca ne dorim sa crestem si pe piata interna si sa ne mentinem pozitia de lider pe care o detinem din 2010”, afirma CEO-ul Supremia.

Pentru a sustine aceasta crestere, Supremia creeaza 3-4 produse noi in fiecare luna, prin departamentul de 15 ingineri dedicati acestei activitati. De asemenea, Levente Bara are in plan construirea unui centru de inovatie in valoare de 3,65 mil EUR pe o suprafata de 2000 metri patrati, care sa fie dedicat cercetarii si inovarii in domeniul alimentar. De notat faptul ca Supremia nu este insa doar un furnizor de condimente, ci si de retete – o veche pasiune a antreprenorului.

Am fost un copil sarac, nu am avut sprijin decat din partea bunicilor cat au putut si ei. Copiilor de azi le lipseste motivatia, vreau sa fiu un model si sa arat ca se pot muta muntii din loc prin munca. Am crescut cu bunicii, ei au fost modelele mele. Vedeam cat de greu le era sa sustina familia. Veneam acasa, invatam, ma jucam, dar mergeam si la sapa ca sa le arat ca sunt copil bun, dar am realizat ca aceea nu e viata si asa, singur, mi-am creat propriile aspiratii”, spune Levente Hugo Bara.

Levente Hugo Bara a concurat alaturi de alti 47 de antreprenori in cadrul competitiei EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, fiind castigatorul mareului titlu EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015. Ceilalti doi castigatori ai programului au fost Cristian Ispas, Motivation – care si-a adjudecat titlul Social Entrepreneur Of The Year si Dan Isai, Salad Box – caruia i-a fost inmanat titlul Emerging Entrepreneur Of The Year.

Material realizat de Mihaela Matei – Special Projects Supervising Associate, EY