"Suntem numarul 1 pe segmentul premium si nu vrem sa schimbam strategia"

Interviu cu Marco Schulz, General Manager BMW Group

Cum a evoluat piata auto a brand-urilor de lux pe perioada recesiunii? Cum s-a descurcat BMW Romania in aceasta perioada?
Din 2007 BMW Romania a devenit importator oficial pentru marcile BMW si MINI. Suntem o companie care face parte din BMW Group. In acel an intreaga piata locala a inregistrat vanzari de 230.000 de masini, in comparatie cu aceast an, cand vom inregistra, probabil, 100.000 de masini. Piata auto a inregistrat scaderi semnificative in acesti ani. Totusi, cota noastra de piata pe segmentul premium aproape s-a dublat din 2008 pana acum. Volumul de masini vandute pe acest segment creste mai greu, insa noi ne-am dublat cota de piata. Nu suntem 100% multumiti. Putea fi mai bine, dar avand in vedere situatia, ne-am descurcat destul de bine. Suntem numarul 1 pe segmentul premium, iar asta este foarte bine pentru noi.

Aveti o oferta speciala pentru avocati?
Avem un program special pentru avocati, dar nu doar pentru ei. Avem acelasi program si pentru doctori, dar si pentru alte categorii profesionale. Oferta noastra include preturi si servicii speciale de finantare, diferentiate in functie de model. Va pot spune cu siguranta ca avocatii au la noi cea mai buna oferta din segmentul premium. Este o categorie de clienti pe care o respectam si o apreciem foarte mult.
 
Care este modelul BMW care a generat cele mai mari venituri in 2011?
Cu cat un model este mai scump, cu atat contributia lui la venituri este mai mare. Romania este o piata unde vindem foarte bine masinile din clasa mare si suntem multumiti de aceasta situatie. Insa in anii urmatori vrem sa crestem si segmentul claselor mai mici. In ianuarie 2012 vom introduce noul BMW Seria 3, care este o masina din clasa superioara medie. Este un segment pe care vrem sa-l crestem si sa devenim un jucator mai puternic pe aceasta piata.
 
In ce fel a influentat evolutia pretului petrolului strategia BMW pe piata din Romania?
Pretul petrolului afecteaza intreaga economie si, evident, pe noi. Masinile noastre sunt foarte eficiente la nivelul consumului. Tehnologia Efficent Dynamics ne permite sa avem acum un consum mai redus pentru modelele BMW decat acum 10 ani. Comparativ cu alte marci, noi avem avantajul ca oferim masini cu un consum usor mai scazut, dar cu aceleasi performante sau chiar cu performante superioare.
 
Cresterea taxelor pentru motoarele de mare capacitate a afectat vanzarile BMW?
Evident ca a fost o problema, mai ales la inceputul acestui an, cand au fost introduse noile masuri. Ca producator de masini si ca jucator important pe piata auto din Romania, avem nevoie de stabilitate la nivelul deciziilor politice. Daca se decide o schimbare a nivelului TVA, nu este placut, dar ne adaptam strategia. Important este ca aceasta schimbare sa se faca pe termen lung.
 
Care este portretul clientului BMW din Romania?
Este destul de greu de schitat. Exista diverse stereotipuri, dar nu cred ca exista un client tipic. Sunt, desigur, anumite categorii importante de clienti, precum antreprenori, avocati, doctori, arhitecti, in general oameni care au propria afacere. Trebuie mentionat si faptul ca partenerul nostru, Automobile Bavaria este furnizorul oficial al Familiei Regale a Romaniei si suntem foarte mandri de asta.
 
Care este strategia de dezvoltare pentru Romania in anii urmatori?
Pentru ca suntem numarul 1 pe segmentul premium, nu vrem sa schimbam strategia adoptata pana acum. Vrem sa devenim mai puternici in segmentele destinate Seriei 1 si Seriei 3. Credem ca piata din Romania poate ajunge la potentialul celei din Polonia. Vom demara un proiect special la sfarsitul acestei luni – BMW Select. In aceleasi conditii de finantare, dar cu o valoare reziduala mai mare, putem sa reducem rata la jumatate in trei ani de zile. La sfarsitul perioadei de finantare, clientul are optiunea sa vanda masina catre un dealer al marcii, iar banii primiti sa acopere valoarea reziduala si chiar sa contribuie la un avans pentru un automobil nou. Credem cu tarie ca principalul motor de crestere vine din partea vanzarii prin leasing si de aceea ne concentram pe dezvoltarea acestui segment.