Stoica & Asociații, câștigătoarea trofeului Litigation în cadrul Galei THE TIMES Legal Innovation

Din anul 1995 şi până în prezent, STOICA & Asociaţii acordă servicii de consultanță, asistență sau reprezentare unui număr vast de clienți,  companii românești sau multinaționale, societăți mari sau mici și mijlocii, autorități locale, organizații non-profit și clienți din sectorul public. STOICA & Asociaţii se ocupă de o arie complexă de litigii, de la dreptul concurenței, proprietate intelectuală, insolvență și restructurare până la litigii de arbitraj intern și internațional având ca obiect sume importante. Avem o echipă excelentă formată din avocați talentați  care acordă asistență într-o gamă largă de litigii, din diverse domenii de activitate, inclusiv din domeniul farmaceutic.

În ultimii ani, STOICA & Asociaţii a fost recomandată în mod constant de cele mai renumite ghiduri juridice internaționale ca o firmă cu o poziție importantă pe piață.

Valeriu Stoica, partener fondator, este considerat atât de Chambers Europe, cât și de Legal 500 ca fiind o autoritate în materie contencioasă. Este „apreciat” de către analiștii de piață ca fiind „el însuși un birou de avocatură” și „un expert“. Are o experiență semnificativă în soluționarea disputelor din domeniul investițiilor, construcțiilor și din domeniul protecției mediului.” (Chambers Europe, ediția 2017).

Cristiana I. Stoica, partener fondator, „are experiență în domeniul tranzacțiilor imobiliare, comerciale și al litigiilor de muncă”.  Oferă, de asemenea, asistență în domeniul arbitrajului. Clienții o apreciază pentru „cunoștințele ei tehnice, abordarea comercială și disponibilitate.“ (Chambers Europe, ediția 2017).

Teza de premiant

Reprezentarea și asistența acordată unuia din cei mai mari operatori de pe piața telecomunicațiilor (Orange Romania SA) într-un litigiu în materie contractuală având ca obiect acțiunea în pretenții  formulată de o societate intermediară ce presta servicii cu înaltă valoare adăugată împotriva operatorului pentru plata unor presupuse datorii contractuale.  Litigiul a fost câștigat în fața primei instanțe și în fața instanței de apel;

Reprezentarea și asistența acordată unui furnizor important de servicii de infrastructură pentru comunicații electronice (Netcity Telecom SA) în legătură cu aspecte contencioase de natură administrativă și civilă ridicate de diverși operatori de comunicații electronice ca o consecință a nemulțumirilor lor față de modul în care se desfășoară relațiile cu furnizorul de servicii de infrastructură și cu primăria;

Acordarea de asistență și reprezentarea unui operator important de pe piața telecomunicațiilor (Telekom Romania Communications SA) într-un litigiu de natură fiscală provenind din impunerea de către autoritatea fiscală locală a unor sancțiuni pentru încălcarea obligației de reevaluare periodică și simultană a bunurilor imobile.  În prezent, litigiul este pe rol în fața primei instanțe și a fost obținută o hotărâre de suspendare a  executării obligațiilor fiscale;

Reprezentarea și asistența acordată uneia din cele mai mari bănci din domeniul  construcțiilor (Banca Comercială Română – Banca pentru locuințe) din România în cadrul procedurii de contestare a deciziilor emise de Curtea de Conturi în ceea ce privește aplicarea în România a legislației privind operațiunile de economii și de creditare referitoare la proiectele de construcții susținute de Statul Român (sistemul Bauspar).

Acordarea de asistență și reprezentarea în fața instanțelor române a unui important producător de oțel din România (ArcelorMittal SA) într-un litigiu legat de plata unor daune în valoare de 1,5 milioane de lei, rezultat dintr-un contract comercial de transport al curentului electric;

Acordarea de asistență și reprezentarea mai multor companii importante din industria farmaceutică  (Alvogen, Labormed, Infomed Fluids, BBraun, AstraZeneca, Helcor, Teva, Gedeon Richter, Takeda, Laropharm, Biofarm, Roche, Glenmark, ElyLily) în ceea ce privește suspendarea sau anularea notificărilor emise de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) privind calculul taxei de clawback pentru diferite trimestre;

Acordarea de asistență și reprezentarea  în fața instanțelor române a celui mai mare retailer din România (Kaufland Romania SCS) într-o dispută având ca obiect executarea unui contract de asigurare, valoarea totală a pretențiilor fiind de 500.000 euro.