Raportarea financiara integrata poate imbunatati analiza profesionistilor in investitii

80% dintre profesionistii in investitii sunt de acord ca perceptia lor asupra calitatii managementului este afectata de calitatea rapoartelor companiei. Aproape doua treimi dintre profesionistii in investitii (63%) afirma ca, in functie de calitatea raportarilor, acestea pot avea un impact financiar direct asupra costului de finantare pentru companii.

Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unui sondajul global realizat de PwC in randul a 85 de profesionisti in investitii din intreaga lume despre utilitatea rapoartelor companiilor si a zonelor de raportare pe care echipele de management le pot imbunatati.

Alte concluzii care se desprind din sondajul PwC:

82% dintre respondenti declara ca informatia prezentata clar si concis, le da mai multa incredere in analiza pe care o produc.

Explicarea modelului de afaceri este o parte importanta a raportarilor financiare de buna calitate. 70% dintre profesionistii in investitii doresc in primul rand ca explicatiile referitoare la modelul de afaceri sa se concentreze asupra modului in care compania genereaza lichiditati, respectiv valoare care se va transforma in timp in lichiditati.

80% dintre profesionistii in investitii au afirmat ca, pentru ca explicatia modelului de afaceri al companiei sa fie relevanta, aceasta trebuie sa fie legata de strategia sa generala de afaceri.

Doar 14% dintre profesionistii in investitii sunt de parere ca firmele fac publice suficiente informatii despre planurile lor strategice de viitor pentru ca ei sa se simta confortabil atunci cand emit recomandari.

Exista o serie de „lipsuri de eficacitate” in raportarile privind riscurile cheie ale modelului de afaceri. Profesionistii in investitii vor sa stie cum sunt gestionate sau reduse aceste riscuri. Cu toate acestea, chiar daca intelegerea punctului de vedere al managementului asupra potentialelor riscuri si a strategiei de reducere al acestora este importanta, prea multe informatii primite sub forma unor formulari standard pot sta in calea acestei intelegeri.

Profesionistii in investitii doresc sa vada legatura dintre diferitele elemente din raportarile companiei. 87% considera ca legaturile clare dintre tintele strategice ale companiei, riscurile, indicatorii cheie de performanta (KPI) si situatia financiara sunt utile in analiza.

Raportul anual ramane un document important, nu doar pentru informatia financiara oferita, dar si pentru relatia dintre elementele de guvernanta corporatista si cele de mediu, respectiv subiectele legate de capitalul social si uman. De asemenea, este relevant pentru explicarea strategiei, a riscurilor si a oportunitatilor. Gradul de cuprindere si de incredere pe care il prezinta informatiile incluse in raportul anual se numara printre calitatile sale principale. 91% dintre profesionistii in investitii spun ca, de regula, ei urmaresc rapoartele anuale ale companiilor care ii intereseaza”, a declarat Mircea Bozga (foto articol), Partener, Servicii de Audit, PwC Romania.

Raportarea integrata este un proces in urma caruia rezulta o comunicare periodica, un raport integrat care urmareste valoarea creata de companie de-a lungul timpului. La baza acestei raportari integrata sta o viziune cuprinzatoare asupra strategiei si performantei organizatiei, atat din punct de vedere financiar, cat si intr-un plan mai larg. Un raport integrat este o comunicare concisa asupra modului in care strategia organizatiei, guvernanta ei corporatista, performanta si perspectivele duc la crearea de valoare pe termen scurt, mediu si lung.