Publicitatea profesionala a avocatilor, un mijloc de manipulare?

Publicitatea profesionala a avocatilor poate ascunde caracteristici semnificative despre acestia si despre firmele de avocatura pe care le reprezinta si, in acest mod, poate conduce la o informare gresita, la o inducere in eroare a clientilor. Pe de alta parte, insa, relatiile internationale intre avocati, prin care acestia pot recomanda clienti altor colegi de breasla din alte tari, sunt un excelent mod de a ajuta clientii sa gaseasca avocatul potrivit in tari necunoscute, a declarat, intr-un interviu exclusiv acordat revistei Intelligent Life Romania, Stephen L. Dreyfuss, presedintele Uniunii Internationale a Avocatilor (UIA).

Cred cu tarie in importanta comunicarii intre avocatii din diferite tari, atat pentru dezvoltarea profesionala a cunostintelor juridice, cat si a competentelor privind dezvoltarea afacerilor. Pe de alta parte, nu sunt convins de oportunitatea publicitatii pentru serviciile juridice, care este limitata sau interzisa in multe tari. Prin tratarea serviciilor juridice ca pe o marfa, publicitatea poate ascunde caracteristici semnificative ale avocatilor si a firmelor de avocatura pe care clientii ar trebui sa le cunoasca inainte de a alege avocatul care sa ii reprezinte. Pe de alta parte, relatiile internationale intre avocati, prin care acestia pot recomanda clienti altor colegi de breasla din alte tari, sunt un excelent mod de a ajuta clientii sa gaseasca consilierul juridic potrivit in tari necunoscute. UIA promoveaza tocmai aceste tipuri de relatii, care devin astfel o resursa nepretuita pentru avocati si pentru clientii lor din intreaga lume”, a declarat presedintele UIA.

Stephen L. Dreyfuss este Managing Partner al firmei de avocatura „Hellring Lindeman Goldstein & Siegal” (care se afla in aceeasi retea profesionala -„Libra Lex”- cu unul dintre liderii de pe piata romaneasca, „Bostina & Asociatii”) si vicepresedinte executiv si consilier juridic al Camerei Americano-Franceze de Comert din New York.