Profitul Facebook a scazut cu 79% in al patrulea trimestru din 2012

Facebook Inc.a inregistrat o scadere a profitului cu 79% in al patrulea trimestru din 2012, pe fondul cresterii cheltuielilor pentru noile functii, in ciuda faptului ca a reusit sa atraga mai multa publicitate, relateaza Bloomberg.

Profitul a scazut la 64 milioane dolari in ultimele trei luni din 2012, perioada in care cheltuielile operationale au crescut cu 82%. Veniturile au avansat cu 40%, la 1,59 miliarde dolari.

Directorul executiv Mark Zuckerberg planifica o crestere a cheltuielilor cu 50% in acest an, in contextul in care vrea sa faca angajari si sa dezvolte noi functii pentru publicitate. Cheltuielile pentru dezvoltare vin in contextul in care Facebook vrea sa obtina o cota mai mare pe piata publicitatii mobile din Statele Unite, estimata la 6,97 miliarde dolari.

„Facuta in mod corect, aceasta investitie s-ar putea traduce mai tarziu in profit”, a declarat Adam Schneiberg, analist in cadrul BTR Capital Management.

Cresterea investitiilor in dezvoltare este menita sa ajute compania sa faca fata concurentei din ce in ce mai mari pe piata americana a publicitatii mobile. Pe aceasta piata, estimata sa creasca cu 82% in acest an, Google ar urma sa aiba o cota de 57%, in timp ce Facebook as fi pe locul doi, cu 12%, potrivit EMarketer.