Originalitatea, creativitatea si succesul in business, criteriile pentru a intra in anuarul Innovative Lawyers Romania

Lion House, publisher-ul Revistei Romane de Consultanta si detinatoarea site-ului www.legalmarketing.ro, aduce in Romania prima publicatie Financial Times. Innovative Lawyers ™ este un proiect jurnalistic lansat de Financial Times in urma cu un deceniu, perioada in care a ajuns cel mai de incredere barometru al creativitatii si inovatiei in lumea avocatiala din Marea Britanie, dar si din restul Europei.

Revista Innovative Lawyers ™ apare anual si – pe baza unei cercetari extinse si amanuntite – analizeaza dinamica pietei juridice si scoate in evidenta particularitatile prin care casele de avocatura inteleg sa devina mai performante, mai aproape de clienti si sa inoveze in cadrul unei piete extrem de concurentiale.

Innovative Lawyers publica 10 ierarhii ale caselor de avocatura. Aceste clasamente de excelenta cuprind cele mai inovatoare case de avocatura din diverse domenii printre care: corporate, financiar, relatia cu clientii (categorii de expertiza), dar si strategie sau client service (incluse in randul categoriilor operationale).

Mai exista sectiuni editoriale aditionale dedicate departamentelor juridice din cadrul companiilor care au performat, dar si o analiza a caselor de avocatura care au intrat in ultimul an pe piata juridica. Exista, de asemenea, o ierarhie a avocatilor care, intr-un anume fel, au reusit sa schimbe regulile si strategiile de conducere a unei case de avocatura.

Cele mai meritorii sectiuni se refera la clasamentul “Cele mai inovatoare case de avocatura” (din Marea Britanie, respectiv din restul Europei).

Esenta acestui demers jurnalistic initiat de FT este aceea ca Innovative Lawyer premiaza firmele de avocatura din perspectiva modului inovator al managementului si al abordarii spetelor juridice.

Desigur, ne putem intreba, si pe buna dreptate, ce intelege Financial Times prin conceptul de inovator, care sta la baza tututor cercetarilor si clasamentelor de mai sus. Inovatia apare atunci cand o casa de avocatura foloseste cadrul legal sau o strategie noua pentru a obtine rezultate comerciale si financiare pozitive in beneficiul clientului, ne spun editorii publicatiei. De asemenea, inovatoare sunt acele case de avocatura care reusesc sa gaseasca noi abordari, chiar si de comunicare, prin care reusesc sa adauge o valoare superioara actului juridic propriu-zis si care, in acest fel, le fac mai vizibile pe piata. Prin aceste demersuri, casele de avocatura reusesc sa isi atraga mai multi clienti si sa ramana mai competitive.

Exista trei criterii pe baza carora se intocmesc ierarhiile Innovative Lawyers: originalitate, creativitate si impactul concret de business, aspecte care vor sta si la baza intocmirii anuarului Innovative Lawyers Romania.

Va vom tine la curent cu acest demers jurnalistic extrem de complex si va vom prezenta etapele concrete de realizare a cercetarii in articole postate pe portalul juridic www.legalmarketing.ro.

petre.badica@lhm.ro