O casa de avocatură ajută pro bono IMM-urile ȋn relația cu Registrul Comerțului

Echipa Nicolescu Zorin & Asociații oferă, ȋn perioada stării de urgență, sprijin pro bono companiilor care au nevoie să depună diverse documente la Registrul Comerțului.

Inițiativa firmei de avocatură vine după anunțul ONRC cum că, pe o perioadă de 30 de zile, activitatea sa și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale se va desfăşura numai prin mijloace electronice, conform art. 45 din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă.

Pentru depunerile online ale dosarelor, trebuie să avem semnătură electronică, și nu toți cei ce au nevoie dispun de această semnătură. Sunt companii ce depun doar un dosar o dată pe an sau poate chiar mai rar. Vă dați seama că pentru ei nu a reprezentat o investiție necesară. Iar ȋn această perioadă, ȋn care majoritatea afacerilor mici au de suferit, cu atât mai puțin este cazul să aloce resursele financiare pe acest instrument. Tocmai de aceea, ne oferim să ajutăm pro bono mediul de business, respectiv pe cei care trebuie să depună, ȋn următoarele zile, diverse documente la Registrul Comerțului și nu dispun de semnătură digitală”, a spus av. Marina Dumitrescu, Partener și coordonator al departamentului de Corporate/M&A în cadrul Nicolescu Zorin & Asociații.

Potrivit analiștilor de la Frames, peste 300.000 de firme din România vor fi afectate de al doilea val al coronacrizei economice. Ȋncă de la jumătatea lunii martie, multe dintre acestea au ȋnceput să anunțe reducerea sau chiar suspendarea activității și trimiterea angajaților în șomaj tehnic sau disponibilizarea unei părți a echipelor. Vorbim, deci, de peste 50% din totalul companiilor mici și mijlocii.

“După cum știți, nedepunerea ȋn termen a anumitor documente la ONRC poate avea diverse repercursiuni asupra companiilor, despre care cele mai recente acte normative emise in considerarea COVID-19 nu menționează că ar fi suspendate. De exemplu, o societate cu sediul expirat, care nu depune noile documente la timp, poate fi declarată inactivă fiscal. Este o bătaie de cap de care nu are nevoie niciun antreprenor ȋn vreme de criză și vrem să ȋi ajutăm tocmai pentru a preveni astfel de situații”, a explicat av. Marina Dumitrescu, Partener și coordonator al departamentului de Corporate/M&A în cadrul Nicolescu Zorin & Asociații.

Persoanele interesate pot transmite un e-mail la adresa secretariat@nza.ro ȋn care să menționeze ȋnregistrarea necesar a fi făcută ȋn perioada curentă, atașând eventuale documente justificative. Ȋn limita timpului și a resurselor disponibile, unul din avocații echipei NZA ȋi va răspunde ȋn cel mai scurt timp posibil și ȋl va ajuta ȋn gestionarea situației.

******************************************************************************

Nicolescu Zorin & Asociații este o echipă de avocați specializați ȋn Dreptul Afacerilor și Achiziții publice și Construcții, care ȋmbrățișează filosofia New Law, o nouă abordare a practicii juridice, adaptată la cerințele actuale. New Law implică oferirea unor servicii mai dinamice și mai eficiente din toate punctele de vedere, inclusiv al costurilor, prin aplicarea unor principii noi care vizează orientarea către client și soluția optimă care răspunde nevoilor sale.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here