Legal Marketing a castigat procesul cu avocatura.com. CND Legalis, reprezentata de paratul Romeo Cosma si redactorul Teodor Burnar, obligati de instanta sa plateasca mii de euro in solidar.
Ca urmare a articolelor defaimatoare si jignitoare, ascunse uneori sub titulatura de „pamflet”, din care regasiti pasaje la finalul materialului, Legal Marketing i-a actionat in judecata pe redactorul (la acea vreme) avocatura.com, paratul Teodor Burnar, si societatea CND Legalis care detine site-ul incriminat, fondata si administrata de Romeo Cosma.
Dupa ceva mai mult de sase luni de proces, pigmentate cu lipsa paratilor, acestia au fost obligati sa compare la interogatoriu. Credem ca discrepantele vadite, fuga de raspundere din declaratiile celor doi si atitudinea de sfidare manifestata de parati la adresa instantei (inclusiv un material denigrator la adresa judecatoarei din dosar, aparut pe avocatura.com a doua zi dupa proba interogatoriului si inaintea punerii concluzilor) au constituit probe concludente. Acestea, suprapuse lipsei de etica si minima deontologie jurnalistica a auto-declaratelor „pamflete”, in fapt o insiruire de injurii, insulte si atacuri la persoana, care se regasesc in fiecare zi pe portalul actionat in judecata, au dat castig de cauza Legal Marketing. CND Legalis, reprezentata de paratul Romeo Cosma si redactorul Teodor Burnar, sunt obligati de instanta sa plateasca mii de euro in solidar.
Andrei Cristea, director Legal Marketing: „Scriind si fiind un jucator in mass-media juridica prin business-ul pe care il conduc de peste 15 ani, cu siguranta nu perfect, dar onest si uman, consider ca justitia a evaluat corect actele non-jurnalistice si incercarile de intimidare a mea si a clientilor site-ului Legal Marketing si a dispus o solutie îndreptata spre recunoasterea si apararea valorilor ce trebuie protejate de lege.
Personal, mi-as fi dorit obligarea paratilor Romeo Cosma, CND Legalis si Teodor Burnar sa elimine „pamfletele” din structura site-ului. Imi bazez opinia si pe recenta decizie a unui tribunal american, care a obligat un colos ca Google sa stearga informatii dovedit tendentioase si neadevarate din indexul cautarilor. Desigur, ca acest precedent nu este un izvor de drept, poate fi insa un aspect cu relevanta in materie. Ca si pana cum, incepand cu 15 ani in urma, vehiculele media pe care le manageriez (Financial Times – Innovative Lawyers, Revista Romana de Consultanta, site-ul Legal Marketing si emisiunea Legile Afacerilor de la HotNews) se vor concentra pe producerea de continut de calitate, pozitiv, centrat pe realizari, nu pe scandal, neadevaruri, supozitii si barfe. Cred cu tarie ca asanarea mass-media si directionarea ei catre continut de calitate si educatie, tratate intr-o maniera pozitiva, trebuie sa plece din fiecare dintre noi. Nicio astfel de victorie in instanta, niciun articol sau un editorial care primesc aprecieri nu e prea putin. Trebuie inceput de undeva! Si mai cred ca aceia care deschid astfel de site-uri pentru a-si crea un loc unde isi exhiba frustrarile, neimplinirile si lovesc in concurentii si in clientii care nu marseaza la ofertele lor, vor fi exclusi de piata.