Ionut Mosteanu despre incidentele Tarom: „Intarzierile au fost dintotdeauna si se intampla tocmai pentru a pune pe primul loc siguranta pasagerilor”

In ultimele saptamani, Tarom a anuntat cate un incident in fiecare zi. Fie ca era vorba despre o cursa anulata, despre o intarziere mai mare de 30 de minute sau defectiune tehnica, compania aeriana a tinut primele pagini ale ziarelor din intreaga tara. Care sunt motivele acestor incidente si care este situatia actuala a Taromului le-am aflat in emisiunea Legile Afacerilor, de sambata, de la orele 13, in care Andrei Cristea  l-a avut invitat pe Ionut Mosteanu, omul in mana caruia sta destinul Tarom de aproape un an.

„Este important ca vorbim despre Tarom, este unul dintre simbolurile nationale, este o companie iubita de toata lume si vrem sa ramana asa. Pe parcursul acestei discutii, o sa revin la lucrurile bune pe care le are Taromul si de ce cred in aceasta companie si in oamenii care sunt acolo.”, a inceput Ionut Mosteanu dialogul.

Ultima noutate despre Tarom este ca s-a angajat un consultat strategic, iar in primavara anului viitor vom vedea si rezultatele. Un lucru confirmat si de domnul Mosteanu: „Pana in 15 noiembrie va fi semnat contractul de consultanta, iar in primavara anului viitor vom avea si livrabilul, care ne va arata cateva variante de pozitionare ale companiei in piata. Managementul si boardul de la acea data va lua o decizie de pozitionare, de strategie comerciala si, bineinteles, de flota. Alegerea va fi recomandata Ministerului.”

Intr-un exercitiu de imaginatie, Andrei Cristea l-a intrebat pe invitatul sau care crede ca vor fi solutiile de viitor care vor aparea in primavara anului 2017: „In primul rand, orice pozitionare, orice strategie se va alege pentru companie, va trebui implementata cat mai repede si automat aceasta va genera o restructurare solida. Va trebui restructurata dur si din temelii compania pentru a ramane in piata. […] In ceea ce priveste succesul acestor solutii, in astfel de scenarii nu exista nicio garantie, nu este o reteta sigura. Daca ar fi o reteta pentru orice business, ar aplica-o toata lumea si am avea numai businessuri de succes in aviatie. Bineinteles, acolo unde unul castiga, altul trebuie sa piarda. ”

„Eu ma uit acum la companie si vad cateva lucruri foarte puternice si tari. Vad un brand national foarte iubit de catre toti romanii. Chiar daca nu brandul e cel care zboara, brandul influenteaza decizia de cumparare si de achizitie. Acolo unde avem acelasi pret pentru un bilet, oamenii vor prefera sa zboare cu Tarom.”, spune Ionus Mosteanu.

In ceea ce priveste pretul unui bilet de avion Tarom, care adesea este mult mai mare decat cel al companiilor low-cost, Ionut Mosteanu ne-a spus: „Nu sunt de acord cu aceasta afirmatie. Preturile medii sunt acolo. Ce nu face Tarom, spre deosebire de companiile low-cost, este ca nu comunica asa de agresiv pe pret si nici nu trebuie sa faca asta. Nu este o companie in care se face diferenta cu pretul. Este un legacy carrier si probabil va ramane asa. De aceea spuneam la inceput de pozitionare. E important sa alegem pozitionarea corecta. Daca o sa ne uitam peste analiza de preturi o sa vedeti ca nu sunt mari diferente in realitate. Si asa cum stim, pretul biletelor de avion este dinamic. ”

Dupa o explicatie amanuntita asupra preturilor biletelor de avion pe care Tarom le ofera, Andrei Cristea a trecut la unul dintre principalele subiecte care a existat in presa de business in ultima perioada. Mai exact, incidente precum intarzieri, depasiri ale balizelor de pe pista, defectiuni tehnice, care au tot fost discutate. Ionus Mosteanu a precizat exact despre ce a fost vorba si care au fost motivele acestor „incidente”: „Este foarte bine sa clarificam problema aceasta pentru toata lumea. Lucrurile, daca nu sunt intelese corect, deviaza si se rostogolesc creand tot felul de impresii false. A existat un singur incident, restul au fost intarzieri datorate problemelor tehnice, care nu sunt nici mai multe, nici mai putine decat pana acuma. Nu sunt nici mai multe, nici mai putine decat la competitorii directi. Competitorul direct are cel putin la fel de multe, dar eu as zice asa, la ochi, chiar un pic mai grave. Dar nu despre asta e vorba. Problema este ca in ultimul timp, aceste intarzieri apar imediat in ochii presei. Suntem cumva sub lupa si este o tema un pic exagerata. Intarzierile au fost dintotdeauna si se intampla tocmai pentru a pune pe primul loc siguranta. Mai presus de orice, siguranta este numarul unu in companiile aeriene. Echipa tehnica face anumite verificari si este foarte atenta la tot ce s-ar putea intampla. De exemplu, au decis sa faca anumite verificari mai des decat le cere producatorul. Verificari care in mod normal se fac la 36 de ore, echipa le face la 24 de ore. Le fac mai des doar pentru a fi absolut siguri ca pasagerii Tarom zboara in siguranta. Aceste verificari suplimentare, pe aceeasi structura de personal si cu aceeasi inflexibilitate genereaza uneori niste intarzieri. Cred ca compania ar trebui sa comunice mai bine cu clientii, carora le genereaza, in mod normal, niste prejudicii cu aceste intarzieri si erodeaza brandul. Trebuie sa fie mai atenti si sa comunice mai bine. As vrea sa subliniez faptul ca nu este nimic mai grav decat era pana acum, ba mai mult, stiu exact din interior ca lucrurile la tehnic se fac mult mai bine si mult mai riguros.”

Pentru a vedea intreaga emisiune, va invit sa o urmariti accesand link-ul http://legalmarketing.ro/galerie-video/