Interviu: Mirela Tița și Alina Tița, Partners TIȚA & ASOCIAȚII
„Perseverăm, perseverăm și asta stabilește o doză sănătoasă de încredere reciprocă avocat-client, cu care ne mândrim!”
Cum a evoluat identitatea și reputația SCPA Tița & Asociații de-a lungul celor 14 ani de activitate și ce strategii ați implementat pentru a vă diferenția pe piața juridică din România?
Casa de avocatură „Tita&Asociații” și-a început activitatea în 2010 într-un cadru social, mental-colectiv și economic destul de diferit de cel de astăzi. Noi ne-am dorit de la bun început să ne conturăm o imagine afiliată credințelor proprii, și anume să lăsăm profesionalismul și rezultatele să vorbească în numele nostru. Linia principală de la care nu ne-am abătut a fost de a ne plia pe nevoile fiecărui client în mod integrat, holistic, astfel încât acesta să se simtă apreciat și să aibă încrederea unei echipe de specialiști care își oferă pregătirea în numele său.
Sigur că de-a lungul timpului fiecare provocare în parte a adus plus valoare pentru noi și ne-a îndrumat cumva firesc înspre parteneriate cu clienți de top, deci din acest punct de vedere putem spune că o „strategie” a fost munca din pasiune.
Căutăm permanent să rămânem conectate cu noutățile care privesc întreaga noastră arie de practică, investim resurse în dezvoltarea profesională a membrilor echipei noastre și cred că acest concept „Boutique” redă cel mai bine imaginea noastră în piață.
După 14 ani de activitate, privind în urmă la rezultatele pe care le-am înregistrat, putem afirma deschis în continuare că atuurile noastre – perseverența și încrederea, ne motivează zi de zi, formându-ne o poziție stabilă și vizibilitatea pe care o avem în domeniul nostru.
Cum abordati dvs. relatiile cu clientii de business?
Activând în avocatura de business, sfătuim clienții să acționeze într-o manieră cât mai profitabilă pentru ei, astfel că de multe ori ne aliniem tacticile de negociere. Practic, negocierea definește capacitățile fiecărui avocat, inclusiv în ceea ce privește raportul direct cu însuși clientul. Spunem asta întrucât fiecare persoană care ne trece pragul este clar presată de o problemă și atunci a negocia devine un proces cap-coadă: de la a „negocia” cu perspectiva clientului asupra speței în favoarea lui și până la identificarea soluțiilor corecte, câștigătoare.
Care este perspectiva dvs. asupra domeniului constructiilor din punct de vedere juridic?
Din punct de vedere juridic, putem spune că domeniul construcțiilor este unul destul de complex și se dezvoltă continuu. Echipa care se ocupă exclusiv de această arie are o experiență de aproape 20 de ani, iar rata de succes de peste 90% arată că ne armonizăm în permanență la tendințele din domeniu. Suntem proactivi, deschiși în a înțelege întreg mecanismul, fiind în contact direct cu experți consultanți în execuție de lucrări, și asta este foarte important pentru a ne simți în primul rând noi înșine bine pregătiți să apărăm interesele clienților noștri.
Cum gestionați cauzele în care, ambele surori de profesie avocat, se ocupă de același dosar și apar perspectivele diferite din punct de vedere juridic? Ce v-a dus spre domeniul achizitiilor publice?
Faptul că suntem surori s-a dovedit întotdeauna a fi un atribut câștigător și a ajutat „per se” la identitatea noastră de imagine, însă niciodată nu ne-am ocupat de același dosar. Modul de lucru este unul firesc și cumva automat, deoarece am delimitat cu precizie care sunt ariile pe care le acoperă fiecare.
Când nevoia de consultare apare, regula noastră este că dacă avem același raționament logic pe o situație, înseamnă că aceea este soluția sau strategia de urmat.
Deoarece activăm în domenii diferite, purtăm un dialog ca de la un avocat specializat și implicat, la un judecător care întâlnește pentru prima dată problema respectivă și astfel reușim să găsim metoda de a ne face înțelese în fața oricărui judecător.
Achizițiile publice… Întrebarea aceasta ne duce cu gândul la dialogurile dintre noi pe marginea activității din acest domeniu. Am putea spune că ni l-am însușit pas cu pas, în timp real. Inițial a fost o extensie a domeniului construcțiilor, iar ulterior ne-am extins către toate ariile, fiind o sursă continuă de dezvoltare a noastră, ca profesioniști ai dreptului.
Fiind o societate care oferă servicii în sfera construcțiilor si a achizițiilor publice, ce observații notabile ale ultimei perioade ne puteți transmite?
În ultimii ani observăm că din ce în ce mai mulți constructori se îndreaptă spre zona achizițiilor publice, deoarece nevoia de execuție a crescut, iar procesul de absorbție a fondurilor publice înregistrează un trend ascendent – și nu doar pe această zonă. Achizițiile publice în zona construcțiilor presupun o atenție deosebită și mai mulți factori umani implicați pentru a acoperi atât partea tehnică, cât și juridică.
Cum abordați domeniul achizițiilor publice în relația avocat-client?
În timp, datorită experienței noastre, am dezvoltat un flux operațional care ne ajută să nu avem nicio scăpare de procedură. De obicei, operatorii economici întâmpină diferite probleme, începând de la neclarități ale fișei de date a achiziției și a caietului de sarcini, formularea răspunsurilor la solicitările de clarificări și până la contestarea rezultatului procedurii. Pentru a răspunde prompt nevoilor clienților, am dezvoltat o procedură care preîntâmpină orice eventuală scăpare a termenelor procedurale ce necesită a fi respectate pentru a avea câștig de cauză.
Ne dăm interesul să înțelegem foarte bine situația cu care se confruntă clientul nostru și să folosim tot ce am învățat cu fiecare caz.