Dacă ar trebui să te descrii, ca avocat, într-o singură frază, cum ar suna aceasta?
Mă consider un avocat conștiincios, responsabil, inovativ, încrezător și generos cu cei din jur.
Ce te-a atras la această profesie?
Aș putea spune că profesia m-a ales pe mine, nu eu pe ea. Am decis din scurt să particip la examenul de admitere și am reușit din prima. Abia după ce am început să profesez mi-a dat seama că este exact ceea ce îmi doresc să fac mai departe.
Acum pot spune că dacă ar trebui să aleg din nou, aș face exact aceeași alegere, în primul rând datorită independenței pe care o am practicând această profesie.
Care a fost cea mai mare provocare profesională de până acum?
Desființarea unei soluții de clasare într-un dosar penal ce a avut ca obiect infracțiunea de ucidere din culpă. Victima s-a angajat în traversarea drumului, la aproximativ cinci metri distanță de trecerea de pietoni, fiind lovită de un TIR ce avea defecțiuni atât la sistemul de frânare, cât și la direcție.
În cauză, procurorul a propus clasarea cauzei pe motiv că nu este îndeplinită latura subiectivă a infracțiunii, respectiv vinovăția suspectului. Prim-procurorul a confirmat soluția apreciind că nu viteza a fost cauza determinantă a producerii accidentului, ci comportamentul victimei, iar pe de altă parte, defecțiunea la sistemul de frânare nu era vizibilă și autotrenul avea inspecția tehnică periodică la zi.
În fața instanței am arătat că sistemul de frânare, aflat într-o stare necorespunzătoare, a fost o cauză determinantă în producerea evenimentului rutier, deoarece șoferul a observat victima, a frânat, însă nu a reușit să oprească. Nu s-a făcut dovada că defecțiunile au survenit în momentul producerii accidentului, astfel că suspectul, șofer profesionist avea posibilitatea să își dea seama de aceste defecțiuni, mai ales că a parcurs mai mulți km până la locul accidentului. În plus, acesta trebuia să adopte o conduită preventivă și să circule cu o viteză de 30 km/h în apropierea trecerii pentru pietoni așa cum prevede Regulamentul de punere în aplicare a OUG 192/2002 și nu cu 55 km/h așa cum se deplasa el.
A fost o cauză cu provocări, dar am reușit să îl fac pe judecător să înțeleagă că nu este posibil să te deplasezi cu un autovehicul defect din punct de vedere al sistemului de frânare, să ucizi un om, chiar dacă acesta traversa neregulamentar și să rămâi nepedepsit. Mai mult, dacă respecta limita de 30 km/h, șoferul putea preveni producerea accidentului, fapt ce rezultă din raportul de expertiză întocmit în cauză.
Cum vedeți evoluția profesiilor juridice în Romania?
Având în vedere contextul actual, consider că toate profesiile juridice vor suferi transformări în următoarea perioadă. Nouă nu ne rămâne decât să ne păstrăm independența și profesionalismul și mai ales să nu rămânem indiferenți la nedreptățile la care vom fi supuși noi sau cei din jurul nostru.
Ce înseamnă pentru tine să faci parte dintr-o societate de avocatură cu peste 40 de avocați?
Este un mare avantaj să profesezi într-o asemenea societate. Este locul care îți permite să te dezvolți permanent. Avantajul constă și în posibilitatea de a învăța din experiența fiecăruia dintre colegi. Într-o astfel de societate nu ești niciodată singur în ceea ce privește unele decizii pe care trebuie să le iei, pentru că cineva a trecut prin ceea ce treci tu și cu siguranță te va îndruma pe calea potrivită.
Dacă nu ar fi fost avocatura, ar fi fost…
Îmi este greu să mă imaginez făcând altceva. Totuși, dacă aș fi avut voce cred că aș fi fost o cântăreață de succes!
Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit până acum în viață și de la cine?
Cel mai bun sfat? Să am încredere în mine pentru că pot și voi ajunge acolo unde îmi doresc, dar să îi respect pe cei din jurul meu! Este sfatul părinților mei care m-au susținut și m-au încurajat în tot ceea ce am realizat până în acest moment.