Insolventa administratiilor publice locale

Insolventa administratiilor publice locale, planurile de redresare, atragerea raspunderii manageriale si efectele OUG nr. 46/2013 asupra creditorilor vor fi subiectele analizate, vineri, intr-un seminar de profil sustinut de echipa de avocati a societatii de avocatura Piperea si Asociatii.

In contextul in care a fost declansata deja insolventa orasului Aninoasa din judetul Hunedoara, aparitia Ordonantei de Urgenta 46/2013 este un moment de cotitura in relatia comerciala dintre administratiile publice locale si creditorii acestora.

Un studiu efectuat de Institutul pentru Politici Publice arata ca doar 10% dintre localitatile din Romania isi permit, astazi, sa acopere, integral, din venituri proprii (impozite si taxe locale) cheltuielile de functionare.

,,Ce se va intampla cu unitatile administrativ teritoriale (UAT) care depind, in cea mai mare parte, de resursele atrase de la bugetul central, in contextul intrarii in vigoare a Ordonantei privind criza financiara si insolventa UAT? Pot fi afectate subventiile acordate pentru diverse servicii, de exemplu, serviciul public de transport? Ce se intampla cu venitul minim garantat si platit de autoritatile locale, daca acestea sunt in insolventa?” sunt doar cateva intrebari la care vor incerca sa raspunda, printre altii, Gheorghe Piperea – partener coordonator al societatii de avocatura Piperea si Asociatii, Alexandru Dimitriu – avocat partener al Piperea si Asociatii sau Florian Mateita – practician in insolventa, partener Rominsolv SPRL.