Grup Feroviar Român îşi propune să recruteze 150 de tineri la nivel naţional, inclusiv 15 ingineri

Grup Feroviar Român (GFR), lider pe piaţa transportului feroviar de marfă, îşi propune să recruteze 150 de tineri la nivel naţional, inclusiv 15 ingineri, până la finalul anului. Odată intraţi în echipa GFR, ei vor fi integraţi într-un proces amplu de pregătire şi planificare profesională, în linie cu abordarea strategică prin care compania îşi pregăteşte forţa de muncă pe termen lung.

“În cei 20 de ani de activitate GFR, nu am văzut în România o strategie reală pentru gestionarea şi creşterea resursei umane…..Consecinţa este că noi, operatorii, ne confruntăm cu o competiţie acerbă pentru o forţă de muncă tot mai redusă şi îmbătrânită, iar acest factor de imprevizibilitate pune în pericol sustenabilitatea business-ului. Diferenţa pe care o face Grup Feroviar Român este să ofere angajaţilor săi nu doar un post bine plătit, ci şansa de a-şi construi o carieră. Prin tot ceea ce facem – reguli clare şi transparente de recrutare şi creştere profesională, demersuri instituţionale, organizare de cursuri de specialitate şi programe de pregătire sau internship – am impus o direcţie importantă în industrie, iar astăzi “şcoala GFR” este deja recunoscută pe plan naţional” , spune Gruia Stoica, Preşedintele şi fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român.

În ultimii ani, Grup Feroviar Român a conturat un set de reglementări privind condiţiile de angajare şi evoluţie profesională în cadrul organizaţiei, de la poziţiile de junior (cum ar fi, de exemplu, cea de manevrant material rulant), până la poziţiile de conducere.

Amedeo Neculcea, director general adjunct, adaugă: “Încă de acum zece ani, managementul GFR a înţeles că evoluţia companiei nu mai trebuie să depindă atât de mult de recrutarea externă şi că trebuie să ne construim propriile mecanisme de cultivare şi creştere profesională. Atunci am conturat rutele principale de evoluţie în carieră pentru absolvenţii facultăţilor de profil (cu precădere Ingineria Transporturilor) şi am implementat procedurile interne menite să încurajeze şi să faciliteze trecerea de la un jalon profesional la altul. Am stabilit şi ne-am asumat reperele unei evoluţii profesionale solide şi echitabile, astfel încât fiecare soldat să poată aspira la bastonul de mareşal”.

La nivel intern, GFR a regândit şi digitalizat procese, construind o arhitectură optimă pe nevoile actuale, precum şi un cadru special de formare a tinerilor ingineri în domeniul exploatării feroviare, prin colaborarea directă cu Universitatea Politehnică Bucureşti. În luna octombrie a acestui an, GFR a finalizat un ghid intern de condiţii minime privind pregătirea profesională şi competenţele ce trebuie îndeplinite de candidaţi pentru încadrarea în structurile teritoriale.

Acest ghid va fi aplicat în procesul de recrutare derulat în cadrul ediţiei din acest an a Târgului de Carieră Feroviară în România, organizat în format online pe 23 – 25 noiembrie.

“Industria noastră este într-o dinamică permanentă, iar provocările privind resursa umană s-au accentuat pe fondul pandemiei. Vorbim despre o industrie strategică, dar în acelaşi timp complexă şi greoaie, fără prea mult farmec pentru tinerele generaţii….Noi, cei care iubim această meserie, ne implicăm direct în comunicarea cu liceenii şi studenţii, sperând să le insuflăm măcar curiozitatea de a lua în calcul o carieră în domeniu. Este o satisfacţie enormă când vezi cum acei tineri care au acceptat provocarea evoluează de la an la an şi ajung în cele din urmă să ocupe roluri de conducere în structurile companiei noastre”, recunoaşte Cristian Rădulescu, director general al GFR.

Astăzi, o parte importantă din echipa de middle şi top management a GFR este formată din profesionişti care au avut o ascensiune profesională constantă în interiorul GFR, încă de la angajare.

Cele mai recente promovări vizează doi ingineri care s-au alăturat companiei în urmă cu 10 ani, imediat după absolvirea facultăţii. Din poziţia de logistician (prima treaptă profesională în domeniu) în Comanda Personalului de Deservire a Trenurilor (CPDT), parte a Departamentului Exploatare, cei doi au crescut susţinut de la an la an, preluând în 2021 funcţii cheie.

(CPDT este o subdiviziune în Departamentul Exploatare, alături de Trafic, Circulaţie, Exploatare Locomotive şi Exploatare Vagoane, şi are un rol critic în condiţiile crizei acute de personal feroviar operativ).

– Astfel, Adrian Dolţu, 36 ani, a devenit manager CPDT. Din acest rol, el coordonează o echipă complexă de 37 angajaţi care au ca scop planificarea şi asigurarea de mecanici şi şefi de tren, astfel încât trenurile să poată circula fără întreruperi, cu îndeplinirea exactă a condiţiilor de siguranţă privind serviciul maxim admis şi respectarea restricţiilor impuse de autorizaţiile de pantă.

– La rândul său, Radu Cobianu, 34 ani, a fost promovat Şef de Tură Dispecerat, având ca responsabilitate să gestioneze întreaga activitate operaţională şi o echipă de 14 oameni pe parcursul celor 12 ore alocate unei ture de lucru. Şeful de tură coordonează întregul procesul de exploatare, care la rândul său este format dintr-o multitudine de procese şi subprocese coordonate de specialişti din ramuri de activitate diferite (locomotive, vagoane, circulaţie, trafic, manevră, etc).

Grup Feroviar Român (GFR) este lider pe piaţa locală de transport feroviar de marfă. În prezent, peste 20% din trafic este internaţional, GFR oferind clienţilor săi soluţii logistice complexe. GFR este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative şi are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat (BDZ Cargo, UZ, CFM, PKP Cargo, ZK, RCH, HZ Cargo, ZBIH), cât şi cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria şi Germania. Operatorul are în total peste 5.000 de angajaţi, se arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here