Google si-a triplat cheltuielile cu lobby-ul in T1

Gigantul online american Google si-a triplat cheltuielile cu lobby-ul in primul trimestru al acestui an, pe fondul mai multor investigatii derulate asupra companiei de Congresul american si autoritatile ce vegheaza la protectia datelor personale.

Astfel, Google a cheltuit 5,03 milioane de dolari pe servicii de lobby in primele trei luni ale acestui an, de peste trei ori mai mult decat cele 1,48 milioane de dolari cheltuite in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit New York Times.

Cheltuielile cu lobby-ul ale Google reprezinta mai mult decat fondurile insumate pe care le aloca principalii competitori pentru servicii de acest gen. Astfel, Apple a cheltuit in primele trei luni ale anului 500.000 de dolari pe servicii de lobby, Facebook a cheltuit 650.000 de dolari, Amazon a cheltuit 870.000 de dolari, iar Microsoft a cheltuit 1,79 milioane de dolari.

Google a depasit in primul trimestru al acestui an chiar si pe operatorul Verizon Wireless, companie cunoscuta ca avand mereu un buget consistent de lobby. Verizon a cheltuit in primele trei luni ale anului doar 4,51 milioane de dolari pentru servicii de acest gen.