Firmele de avocatura rateaza ocazia inregistrarii domeniilor pe Internet

Pe unele segmente, deschiderea de domenii generice Top Level (generic Top Level Domains – gTLDs), care in principiu da firmelor ocazia sa cumpere denumiri descriptive pe Internet, cum ar fi .legalexpert sau .bestlawfirmintheworld, a fost ca un chibrit umed. Dar aceasta estimare s-a dovedit a fi depasita, avand in vedere ca unele dintre cele mai mari companii IT au publicat aproape 2000 de aplicatii, luptandu-se pe denumiri cu terminatia .app si .book, scrie The Lawyer.

Sufixele adreselor de internet nu vor mai fi restrictionate la binecunoscutele terminatii .com sau .org, iar Compania pentru Nume si Numere Asignate pe Internet (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers – ICANN) este organismul care coordoneaza aceasta extindere.

Dar se pare ca firmele de avocatura abordeaza crearea de noi domenii foarte precaut: The Lawyer a trecut prin mai bine de 1900 aplicatii, in cautarea unui .links sau .dla sau .abs, dar fara succes. Nici o firma din cercul magic nu a urmat exemplul gigantilor media si IT BBC, Apple si Google, companii care vad ocazia de a inregistra mai multe domenii ca pe un exercitiu ideal de branding.

Potrivit The Lawyer, singurele cereri pentru rezervarea terminatiilor .law, .lawyer si .legal vin din partea unor companii cu experienta, care se ocupa cu rezervarea de domenii si care au lansat sute de licitatii pentru a pune mana pe un gTLDs profitabil.

David Taylor, partener Hogan Lovells, a comparat procesul cu o „cucerire de pamant virtuala” si spera ca mecanismele puse in miscare de catre ICANN vor proteja clientii de “terte parti lipsite de scrupule” care folosesc asocierile pentru a profita.

Intr-o avertizare inspaimantatoare la adresa celor care au stat degeaba, Taylor sustine ca aceasta ocazie nu va mai aparea timp de cativa ani, timp in care sufixele .blp si .nabarro, de exemplu, ar putea fi preluate si ar putea deveni branduri cunoscute, sub o alta infatisare.

Taylor a mai declarat ca cei care au ales sa stea deoparte vor astepta cu sufletul la gura sa afle daca strategia lor a fost corecta. Sau vor sfarsi prin a plati foarte multi bani pentru drepturile asupra propriilor marci.