Facebook si Yahoo incheie un parteneriat privind publicitatea si licentierea online

Companiile Facebook si Yahoo au stabilit de comun acord sa incheie un vast parteneriat pe internet in domeniul publicitar si al licentierii, stingand astfel conflictul legat de procesele privind patentele, scrie Reuters.

Parteneriatul reprezinta o intelegere cu privire la acuzatiile de incalcare a patentelor tehnologice care au inceput sub tutela fostului CEO al Yahoo, Scott Thompson, inlaturat din functie dupa scandalul legat de inadvertentele din CV-ul sau. Conform surselor citate de Reuters, Ross Levinsohn este favoritul pentru functia proaspat eliberata.

Intelegerea strategica dintre cele doua companii – care se extinde pe o perioada de mai multi ani si care include in principiu accesul utilizatorilor Facebook la distribuirea de continut ce tine de compania Yahoo – presupune licentierea combinata asupra patentelor si colaborarea pe evenimente media majore precum Olimpiadele sau campionatul Super Bowl.

„Ma bucur sa vad ca suntem capabili sa rezolvam problemele de acest gen intr-o maniera pozitiva si asteptam un parteneriat apropiat alaturi de Ross si liderii de la Yahoo”, a declarat Sheryl Sandberg, noul membru al consilului de conducere Facebook  si Chief Operating Officer pentru Facebook.

Portalul Yahoo, candva un simbol al Internetului, a depus eforturi majore in a se mentine pe o piata digitala dominata de giganti IT precum Apple, Google, Facebook sau Twitter, mai scrie Reuters. Conducerea companiei este intr-o continua schimbare din momentul refuzului ofertei Microsoft de a prelua compania in 2008 pentru suma de 44 miliarde dolari. Din acelasi an compania a trecut prin mainile a patru directori generali. Yahoo nu a precizat cand vor anunta decizia finala in ceea ce priveste alegerea unui CEO permanent.

Procesul Yahoo a primit destule critici in care se stipuleaza faptul ca este o incercare de a sustrage sume de bani de la o companie care urma sa fie listata la bursa. In martie, compania a intentat un proces impotriva retelei de socializare Facebook, in care sustinea faptul ca aceasta a utilizat fara autorizatie 10 patente, inclusiv cateva care cuprind publicitate online pentru tehnologie. In procesul sau, Yahoo sustine ca Facebook este considerata „unul din cele mai slabe site-uri de publicitate” inainte de a adopta ideile implementate de Yahoo. Facebook, devenita companie publica in mai, a intentat un recurs la proces o luna mai tarziu, sustinand ca Yahoo este neprevazator in ceea ce priveste decizia de a pune in valoare „litigatia in fata inovatiei”.

In acest timp Facebook si-a imbunatatit si solidificat arsenalul de patente. In luna aprilie, aceasta a anuntat ca va plati 550 miliarde dolari companiei Microsoft pentru sute de patente ce au apartinut de AOL.