Eficienta produce economii substantiale pentru firmele de avocatura

Atunci cand un set de reglementari a intrat in vigoare pentru a face fondurile speculative si fondurile de capital privat din Europa mai transparente, mii de manageri au avut nevoie de consiliere juridica.

Intreaga echipa a dorit sa stie procedura exacta pentru a se conforma noilor legi, cunoscute sub denumirea de Alternative Investment Fund Mangers Directive (AIFMD), insa si modul in care fiecare dintre statele membre ale Uniunii Europene ar putea pune regulile in aplicare. In timp ce unele dintre raspunsuri au trebuit sa fie adaptate la fonduri specifice, multe dintre intrebari erau universale.

Simmons&Simmons, o firma de avocatura din Marea Britanie ai carei clienti numara manageri de active si fonduri speculative, a vazut o oportunitate cu un produs creat cu multi ani inainte, in timpul declansarii crizei financiare din 2007.

“The Navigator suite of online subscription services” a avut ca scop doar acest scenariu – atunci cand sute de clienti din aceeasi industrie adreseaza aceleasi intrebari. Administratorii de fonduri trebuiau sa cunoasca elementele de baza, cum ar fi data la care normele intra in vigoare si cum se implementeaza acestea, dar aveau nevoie si de actualizari regulate din fiecare tara europeana, cu privire la modul in care fiecare dintre acestea interpreteaza noile legi. “A existat un caz in care noi am incercat sa raspundem la o multime de incertitudini”, a declarat Sarah Chambers, conform datelor oferite de Financial Times – Innovative Lawyers.

In ciuda ritmului lent de schimbare in industria juridica, modalitatea mai creativa si mai eficienta a firmelor de a transmite informatii legale a evoluat, deoarece acestea cauta un avantaj competitiv.

In ultimii ani, firmele de top din Marea Britanie au inceput sa utilizeze avocati permanenti si au deschis centre de servicii cu costuri mai mici, in orase precum Belfast, Manchester, Glasgow si Birmingham. De asemenea, avocatii au inceput sa colaboreze cu terti furnizori, adaugand un plus la serviciile de consultanta, si nu numai, dar au inceput si sa foloseasca tehnologii de automatizare a documentatiei. Cresterea utilizarii de manageri de proiect este un indicator al unitatii de eficienta.

Linklaters a abordat problema prin imbunatatirea activitatii intreprinderilor sale, prin cunostinte si prin echipe tehnologice. Astfel, a identificat opt domenii in care au fost necesare imbunatatiri, inclusiv noi utilizari ale tehnologiei, asistenti juridici, resurse low-cost si standardizarea documentatiei.

Dupa ce Allen&Overy si Herbert Smith Freehills a deschis, in 2011, centre de servicii in Belfast, o serie de alte firme, printre care Baker&McKenzie, au urmat exemplul. La acea vreme, A&O managerul general la nivel global, Win Dejonghe, spune ca mutarea a fost despre firma care se intreaba pe sine: Suntem noi cei care operam in cel mai eficient si rentabil mod posibil?

“Navigator System” al celor de la Simmons&Simmons a fost creat de catre Charlotte Stalin, partener la aceasta firma, dupa ce echipa sa a fost abordata de un client important, care dorea sa aiba acces la informatii cu privire la reglementarile din diferite juristictii, conform datelor oferite de Financial Times – Innovative Lawyers.