După Lidl, un alt retailer nemțesc important ar putea ocupa piața din România

Aldi, un gigant german din comerț, face primii pași pe piața locală și începe astfel procesul de recrutare a echipei de mana­gement, pentru intrarea în România, informează Ziarul Financiar.

Aldi este un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri de 50 mld. euro anual. Jucătorii din piață spun că ofertele retailer-ului german nu sunt de neglijat, astfel că un manager de expansiune poate câştiga peste 5.000 de euro. Diferența ar face-o însă salariile. În consecință, un român ar primi un salariu raportat la ceilalți jucători de piața locală, pe când salariul unui expat s-ar calcula conform standardelor din țara de proveniență dar și în funcție de venitul anterior.

După ce rețeau de magazine Lidl a câștigat teren pe piața de retail din România, peste aproximativ 5 ani Aldi s-ar putea alătura acestui curent în materie de comerț pe piața locală. În acest context, demersurile Aldi vin într-o perioadă în care magazinele de tip discount câştigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008.