Consultaţii virtuale și tehnologia inteligentă

Utilizarea strategică a inteligenței artificiale de către firmele de avocatură este aleasă să devină un factor decisiv pentru succesul viitor prin îmbunătățirea relațiilor cu clienții și creșterea profiturilor

JOHANNA GOODMAN

De la știrea de la sfârșitul anului 2015 despre primul „avocat robot”, inteligența juridică artificială (IA) a înregistrat o abordare exponențială.

În timp ce Berwin Leighton Paisner (BLP) a fost primul care a implementat motorul cognitiv al lui RAVN (ACE), printre clienții lui RAVN se numără acum cabinete de avocatură și departamente juridice. RAVN a dat recent știrea despre rolul său în urgentarea investigării fraudei grave în cazul Rolls-Royce și despre ultimul său instrument IA, care respectă Regulamentul de protecție informații generale.

Instrumentele cunoscute includ inteligența ROSS, care execută cercetarea juridică, și Kira Systems, care se angajează în verificarea prealabilă a fuziunilor și achizițiilor și în analiza contractelor. Asemeni lui RAVN, ambele produse combină procesarea limbajului natural cu învățarea automată. Sistemul răspunde la căutări fără a solicita o anumită terminologie, iar rezultatele sale devin tot mai precise, învățând din experiență și răspuns.

Ofertele mai accesibile de IA nu necesită o investiție în avans. RAVN Extract este o versiune plug-and-play a produsului ACE. Motorul Luminance cu verificare prealabilă citește volume mari de date în diferite mijloace media, în același timp și evidențiază excepțiile și anomaliile. Luminance nu necesită pregătire și este implementat în mod neconvențional.

Profunzime şi automatizare

Pe măsură ce IA se maturizează, inovația devine cheia către avantajul competitiv. „Companiile câștigătoare vor putea să combine seturi mari de date cu expertiza clientului și industriei pentru a genera vederi în profunzime și automatizare”, spune Bruce Braude, șeful departamentului de tehnologie strategică clienți în cadrul BLP.

Isabel Parker, director servicii inovație juridică la Freshfields Bruckhaus Deringer, este de acord că: „Firmele de succes vor preda algoritmii de învățare automată prin utilizarea propriilor seturi de date și avocați, integrând diferite tipuri de tehnologii IA pentru a crea produse croite pe cerințele clienților.”

Clifford Chance utilizează sistemele Kira

În timp ce unele companii, printre care și Pinsent Masons și Linklaters, au dezvoltat instrumente IA interne, altele construiesc soluții la comandă pe platformele terților. Clifford Chance utilizează sistemele Kira pentru a crea propriile sale documente standard. Alte companii au implementat Neota Logix, o platformă IA de creare a aplicațiilor fără coduri, pentru a furniza consiliere juridică în timp real în regim de autoservire. Neota conduce, de asemenea, Robot Lawyer LISA, un generator de acorduri fără dezvăluire creat de jurista futuristă, Chrissie Lightfoot, și echipa ei de la AI Tech Support.

LISA funcționează într-un mod similar privind programele de conversații virtuale care asigură acces gratuit la justiție. Deschizătorul de drumuri a fost studentul de a Universitatea Sandford, Joshua Browder, cu aplicația sa DoNotPay care a anulat peste 160.000 de amenzi de parcare și a gestionat peste 3.000 de cereri pentru locuințe de urgență. Ultimul program de conversații virtuale DoNotPay, de pe platforma Facebook Messenger, îi ajută pe refugiați în depunerea cererilor de imigrare în  Statele Unite și Canada, și a cererilor de azil în Marea Britanie.

În timp ce tehnologia de consum și comercială a cunoscut o explozie în utilizarea asistenților activați vocal, sectorul juridic recuperează. În aprilie, compania de inteligență și analiză în afaceri, Helm360, va lansa Termi, un program de conversații virtuale realizat pe platforma de servicii cognitive Microsoft, care interoghează sistemul de management practică juridică via Skype, Microsoft Team sau browser web.

Asemenea lui Bimal Dave, vicepreședintele executiv produse și servicii din al Helm360, explică: „Termi va permite avocaților și directorilor să solicite facturare și alte informații de management”. Acesta susține că ideea este să “îndepărteze complexitatea și să ofere utilizatorilor accesul mobil la informații relevante fără a se conecta pe mai multe platforme.”