Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Mega Image a preluat trei magazine ce aparțin companiei Adivin’95

Mega Image, parte a Grupului Ahold Delhaize, activează în România, în cea mai mare parte, în sectorul comerțului cu amănuntul de bunuri de consum curent. Din magazinele Mega Image, fizice sau online, pot fi achiziționate atât produse de marcă, cât și produse de marcă proprie.
Cele trei magazine preluate de Mega Image de la Adivin ’95 sunt situate în Constanța și şi-au desfășurat activitatea sub denumirea de „Supermarketul familiei tale”.
Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că operaţiunea nu pune problema unei
afectări semnificative a concurenţei, în special prin crearea sau consolidarea unei poziţii dominante pe pieţele relevante sau pe segmente ale acestora.
Anterior, Consiliul Concurenţei a autorizat cu condiţii mai multe tranzacţii pe piaţa de retail
alimentar după ce a analizat efectele pe care aceste tranzacţii le pot avea pe piaţă. De exemplu, în cazul tranzacţiei prin care Mega Image urma să preia 20 de magazine Angst, Autoritatea de Concurenţă a constatat că în unele zone din Bucureşti s-ar fi consolidat poziţia puternică pe piaţă a Mega Image, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În urma intervenţiei Consiliului Concurenţei, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla şi s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei şi să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Deciziile adoptate de Consiliul Concurentei sunt publicate pe site-ul autorităţii.