Cătălina Bordianu-Calagiu, Partner & Founder Bordianu și Asociații
Ghidată de o formă nativă de respect asupra binelui și corectitudinii, în particular, de morala ce desemnează regulile de conduită în vederea bunei practici medicale, Cătălina Bordianu Calangiu, cea mai cunoscută avocată specializată pe Drept Medical încurajează schimbarea, curajul de a acționa făcând bine, respectând pacientul, ascultându-l, creând, în primul rând, temelia empatică, precursoarea recunoașterii formelor de profesionalism, autoritate și prestigiu. Ecoul respectării principiilor fundamentale ale exercitării profesiei de medic naște, la rându-i, forme de reeducare a pacienților.
Două dintre formele cele mai vechi ale civilizației, cele care au dictat un curs firesc, cele care au trasat liniile clare în facilitarea existenței fără compromisuri, cu o rigiditate vitală, se unesc în ceea ce conturează obiectul conferințelor ComuniHealthCare.
La intersecția dintre cadrul legislativ și cel medical, specialiștii în drept medical, contabilitate, psihologie și marketing ce, de această dată, nu vor purta robă și halate albe, au un singur scop: cel de a informa, cu “dovezile” de rigoare, antreprenorii, în vederea înțelegerii cât mai clare a relației dintre medic și pacient.
ComuniHealthCare și-a asumat două misiuni: cea de comunicare a profesioniștilor din medicină cu pacientul, cea de-a două misiune fiind conceperea unei “truse de instrumente” pentru medici, cu scopul de a-i orienta în față unei anumite situații.
Medicina, ca și avocatura, este o profesie de statement. În conferințele susținute, discursuri sau prelegeri în fața medicilor, atât despre drepturile lor, cât și drepturile pacienților, deseori este adresată această întrebare: “De partea cărei baricade sunteți?”. Răspunsul vine la pachet cu explicația: pentru a asigura o perspectivă corectă în relația medic – pacient, trebuie să te implici în aceeași măsură în apărarea ambilor (evident, nu în același timp). Un alt actor important în această relație este Unitarea Medicală. Pot fi implicații în reprezentarea fiecărei părți, fără a exista un conflict de interese.
Plecând de la realitatea conform căreia un parteneriat bun cu pacientul scade riscul de malpraxis cu peste 90% și aflată deja la a treia ediție, ComuniHealthCare s-a dezvoltat vizibil, cu atât mai mult cu cât geneza acestei conferințe a cuprins perioada pandemiei.
Schimbarea cea mai vizibilă este reprezentată de comportamentul cu care medicii interacționează cu subiectele acestei conferințe.
Devin mai “curioși” să afle despre subiectele axate pe malpraxis. Rămân deocamdată la stadiul de curiozitate, deoarece nu pot să contemple încă ipoteza conform căreia există anumite aspecte care nu funcționează în relația cu pacientul. Din acest motiv, ComuniHealthCare oferă din experiențele speakerilor, experiențe trăite în sala de instanță, în fața Colegiului Medicilor, în fața Direcției de Sănătate Publică, experiențele și de partea medicului, și de partea pacientului. Medicii își doresc să afle, în cadrul acestei conferințe, care este parcursul unei sesizări din partea unui pacient și care este scenariul cel mai sumbru.
Trăind într-o cultură a stigmatului erorii, ne este frică să recunoaștem că greșim și că, în momentul de față, eroarea este un partener bun de pe urmă căruia putem învața.