Comunicat de presă
Casa de avocatură Bordianu&Asociații derulează programul ”Chance or Change”, o serie de webinarii susținute alături de profesioniști, experți în anumite domenii, cu scopul de a ajuta antreprenorii români să facă față schimbărilor fiscale sau legislative anunțate, dar și să își dezvolte afacerile etic, legal, responsabil, sustenabil pe termen lung.
”Profesia de avocat îți oferă posibilitatea să faci bine folosind ca principal instrument legislația care guvernează economia, societatea. În același timp însă, noi credem că profesia de avocat înseamnă educarea publicului – persoane fizice și juridice – pentru a înțelege mai bine legile și normele, pentru a-și face meseria fără riscul de a încălca legea. Se spune că mai binele este dușmanul binelui și, uneori, riști să ajungi într-o astfel de situație încercând, de fapt, să faci bine. Programul ”Chance of Change” are rolul de a ajuta antreprenorii români să înțeleagă cum își pot face mai bine profesia sau cum își pot vinde mai bine produsele și serviciile, în deplin acord cu prevederile legale și în deplin respect față de clientul final. Prin acest program, îmi doresc să avem un impact pe termen mediu, o schimbare care să ducă la o evoluție a comportamentelor juridice în piață”, spune Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislația muncii și în domeniul practicii medicale, membru fondator al Casei de avocatură Bordianu&Asociații.
Programul ”Chance or Change” include pe 10 și 11 octombrie un webinar de marketing medical, susținut de Cătălina Bordianu Calangiu, alături de Alexandra Tîrpea, specialist în comunicarea medicală. Webinarul se adresează medicilor, asistenților medicali, oamenilor de marketing din agenții, oamenilor de marketing și comunicare din clinicile private, tuturor celor interesați să învețe despre marketingul medical.
”Din dorința de a avea mai mulți pacienți rapid, în piața medicală se folosesc tehnici agresive, care transformă pacientul în consumator, și reclame care promovează exclusiv reduceri și promoții de preț, mesaje la televizor sau la radio. Marketingul medical este despre prevenție, educație, empatie, nu despre vânzare agresivă. Marketingul medical este diferit total de alte industrii, în primul rând pentru că este foarte bine reglementat normativ și supravegheat de Colegiul Medicilor, în al doilea rând, pentru că există o serie de reguli care trebuie strict respectate atunci când se conturează strategia de marketing medical. Cei care vor participa la webinar vor afla despre cum să comunici legal în domeniul medical, care sunt formele de publicitate recunoscute de lege și care sunt formele de răspundere în situația în care nu le respecți”, spune Cătălina Bordianu Calangiu.
”Chance or Change” a debutat în martie, cu evenimentul „La locul de muncă: între drept(uri) și responsabilități”, susținut de Cătălina Bordianu Calangiu, avocat, și Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal. A fost un dialog fiscal și legal în care au fost dezbătute situațiile limită cu care se confruntă des antreprenorii cu privire la salariați și salarii, am fost identificate soluții pentru depășirea blocajelor și am fost găsite soluții de flexibilizare a relațiilor de muncă.
Programul ”Chance or Change” a avut o ediție și în luna septembrie cu evenimentul ”Prevenție fiscală: Cum să-ți adaptezi afacerea la schimbările fiscale”, susținut de Cătălina Bordianu Calangiu, avocat, și Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal, două specialiste cu experiență semnificativă în legislație fiscală.
În opinia celor două experte, prevenția fiscală este cea mai bună măsură pentru contracararea efectelor negative pe care noile schimbări fiscale propuse de Guvernul României le vor avea asupra firmelor, la pachet cu estimarea rezultatelor următoare și lucrul cu bugetul de venituri și cheltuieli. Cei care lucrează empiric și pompieristic, cel mai probabil, nu vor rezista și își vor închide afacerile.
”Mediul de afaceri va fi zdruncinat de aceste măsuri fiscale. Poate la prima vedere vor fi afectați doar antreprenorii, dar piața va trebui să suporte creșterea de taxe prin prețuri mărite. Este relativ simplu de previzionat care sunt efectele, atunci când nu sunt folosite cu prudență taxele ca pârghii fiscale: evaziune fiscală prin nedeclararea veniturilor, prin umflarea cheltuielilor – balanțele contabile nu vor mai reflecta realitatea -, neconformare voluntară, mutarea rezidenței fiscale în alte state și, în cele din urmă, dispariția unui număr de firme și PFA-uri. În consecință, efectul acestor măsuri va fi invers decât ceea ce se dorește, respectiv colectarea unor sume mai mari de bani la buget, dar cel mai grav este că vor bulversa mediul de afaceri, care nici acum nu are o relație ușoară cu statul”, a explicat Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislația muncii și în domeniul practicii medicale.
”Realitatea va arăta că toate aceste schimbări nu vor aduce decât mai multă evaziune fiscală, mai multă muncă la negru, mai mulți bani ascunși în economia neagră, care vor genera și mai multe pierderi în bugetul de stat. Din păcate, de ani de zile, mediul de afaceri experimentează și face slalom printre deciziile haotice ale politicienilor, care, de fiecare dată când există o gaură în buget, vin și cer de la privat. Aceste modificări fiscale sunt un atac direct la principii fundamentale și legiferează bătaia de joc de iure, nu doar de facto!”, este de părere Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal cu peste 20 de ani de experiență.
Aceeași echipă de experți – Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislația muncii și în domeniul practicii medicale, și Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal – va susține în martie 2024 și cel de-al patrulea webinar din cadrul programului ”Chance or Change”, care va aborda tema relațiilor de muncă. În cadrul evenimentului, vor fi dezbătute subiecte precum ”de ce”-ul din spatele obligațiilor legale, cum să te păzești de amenzile pentru documente lipsă, ce e mai important: forma sau fondul hârtiilor, ce soluții ai la dispoziție atunci când Codul Muncii este ”neprietenos” cu angajatorul, care sunt instrumentele angajatorului în relația de muncă, ce riscuri sunt în relațiile de muncă, deduceri și bonificații salariale, eficientizare fiscală.
Despre CĂTĂLINA BORDIANU CALANGIU
Cătălina Bordianu Calangiu este fondator al Casei de Avocatură Bordianu&Asociații și avocat definitiv în cadrul Baroului Bucureșți din anul 2007, titulară a unui Master în Drept Internațional și Comunitar. A lucrat trei ani în cadrul Ministerului Justiției în domeniul afacerilor europene, al programelor cu finanțare nerambursabilă și al cooperării internaționale în problematica luptei împotriva corupției. Cătălina este și avocat specializat în domeniul practicii medicale, fiind titular al unui Master de Drept Medical. Este lector de drept medical, contribuind la dezvoltarea Școlii ADOM. În prezent, este lector la Conferințele COMUNIhealthCARE, o serie de întâlniri despre importanța comunicării în actul medical.
Despre VALENTINA SAYGO
Valentina Saygo este expert contabil și consultant fiscal cu peste 20 de ani de experiență. De-a lungul anilor, Valentina s-a specializat în principal pe legislația și contabilitatea întreprinderilor mici și mijlocii.
Printre realizările profesionale pe care le-a avut, se remarcă înființarea și conducerea Ask for Accounting SRL, implicarea în campania de modificare a OUG 130/ 2020, petiția pentru măsurile de Sprijinire a Mediului de Afaceri în criză generată de COVID în martie 2021, Campania Split TVA în 2017 sau în Campania Recensământul Instituțiilor de Control între 2014 și 2018.
Despre ALEXANDRA TÎRPEA
Alexandra Tîrpea este specialist în comunicarea medicală, dar și fondatoarea Inventiv PR agenție de marketing și PR medical, unde concepe și dezvoltă cu succes campanii pentru clienții săi: spitale, clinici și medici. Experiența sa anterioară de șapte ani în mass-media i-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine canalele de comunicare și modul în care sunt transmise informațiile, dar și cum sunt acestea primite de către public. În prezent, se mândrește cu un portofoliu generos de clienți pe care îi ghidează în complexitatea mediilor de comunicare actuale, care sunt în permanență într-o continuă schimbare.