BRD a inregistrat pierderi de 332 milioane de lei in 2012

BRD a inregistrat anul trecut pierderi de 332 milioane lei (74,5 milioane euro), dupa cresterea costurilor de risc cu 61,6%, la 1,938 miliarde lei, pe fondul deteriorarii mediului macroeconomic si implementarii unei metodologii mai prudente de evaluare a garantiilor. 

„Performanta noastra financiara a fost afectata anul trecut de cresterea costului riscului, in conditiile unui mediu dificil. Soliditatea modelului nostru de business nu este pusa in discutie si avem planuri strategice clare pentru 2013 si anii care vor urma. Ne vom concentra pe consolidarea procedurilor si politicilor noastre de risc si pe imbunatatirea eficientei operationale, continuand in acelasi timp sa facem investitiile necesare viitoarei noastre dezvoltari comerciale, astfel incat sa fim capabili sa producem un nivel adecvat de profitabilitate”, a declarat intr-un comunicat presedintele BRD-Groupe Societe Generale, Philippe Lhotte, citat de Mediafax.

Anul 2012 a fost caracterizat de asemenea de cresterea depozitelor clientelei (cu 4,1%), cu orientare catre scadente mai lungi. BRD si-a diversificat anul trecut sursele de finantare si si-a imbunatatit semnificativ raportul credite/depozite, de la 103,6% la 98,7% (-4,9 puncte), arata banca.

„Dificultatile economice s-au reflectat in activitatea sectorului bancar printr-o reducere de 0,1% a volumului creditelor brute. Creditele acordate clientelei de persoane fizice au scazut cu 1,5%, din cauza declinului cu 6,2% al volumului creditelor de consum. In acelasi timp, companiile si-au limitat investitiile, inducand un impact negativ in cererea de credit”, se mentioneaza in comunicat.

Activitatea de creditare a bancii a fost sustinuta in 2012 in principal de creditele imobiliare, precum si de finantarea marilor clienti corporativi.
Venitul net bancar a scazut cu 6,1% in comparatie cu 2011, la 2,912 miliarde lei, influentat in special de declinul marjei nete de dobanda, determinat de evolutia adversa a ratelor dobanzilor si de efectele structurale.

In acest context, BRD s-a concentrat pe imbunatatirea eficientei operationale si a redus cheltuielile generale cu 2,4%.

BRD – Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul anului 2012, peste 2,3 milioane de clienti si mai mult de 2,2 milioane de carduri valide, operand o retea de peste 1.500 ATM-uri si aproximativ 21.000 POS-uri.