BAROUL BUCUREȘTI Serviciul de asistență judiciară: Informații privind distribuția automată a cauzelor prin intermediul programului informatic

Începând cu 24.08.2020 avocații definitivi și stagiari înscriși în RAJ vor fi repartizați în cauzele penale (instante) la asistență din oficiu prin sistem electronic, înștiințarea despre desemnare urmând să se realizeze prin SMS.

Prin intermediul programului informatic se facilitează repartizarea cauzelor cu respectarea
principiilor fundamentale ale repartizării, asigurând șanse egale avocaților de a realiza aceleași venituri, eficiență și transparență în cadrul procedurii de distribuire a cauzelor.

REGULI DE DISTRIBUIRE

  • Criteriul de distribuire unic îl reprezintă suma nominală a tuturor delegațiilor emise
    de Serviciul de Asistență Judiciară în precedentele 6 luni pentru fiecare avocat; La lansarea generala din 01.09.2020 se vor lua în considerare ultimele 4 luni pentru realizarea unei tranziții ușoare;
  • Avocații nou înscriși în registrul de asistență judiciară vor avea media celorlalți avocați în
    precedentele 6 luni, pentru asigurarea unor șanse egale;
  • În contul avocatului se va afișa zilnic ordonarea avocaților după suma delegațiilor în ultimele 6 luni care este folosită în respectiva zi pentru trimiterea SMS-urilor; Ordonarea nu ia în considerare delegațiile anulate;
  • Avocatului i se propun cauzele conform opțiunilor acestuia exprimate în fișa SAJ prin SMS, urmând ca acesta să le accepte prin trimiterea unui SMS cu ”DA” în termenul indicat în cuprinsul SMS-ului inițial trimis de program;
  • În cazul unui refuz sau lipsei unui răspuns programul va propune cauza unui alt avocat. Un avocat va primi maxim două propuneri într-o zi la distanță de cel puțin o oră, urmând a fi reîncercat în următoarea zi;
  • Avocatul poate refuza cauza răspunzând cu orice alt mesaj decât ”DA”. Refuzul nu poate fi urmat de răzgândire. Se consideră refuz și lipsa unui răspuns în termenul indicat în SMS-ul inițial al SAJ;
  • Termenul de acceptare este de 10 minute pentru cauzele urgente și 1 oră pentru restul cauzelor;
  • În cazul primirii răspunsului în termen programul eliberează delegația și comunică avocatului prin SMS codul și link-ul pentru vizualizarea delegației;
  • În cazul renunțării la o cauză distribuită se va relua procedura distribuției automate;
  • Distribuția cauzelor în situația continuității are efect asupra ordonării, astfel încât delegațiile primite în urma continuității intră în calcul pe ultimele 6 luni;

MODIFICAREA FIȘEI SAJ

  • De la momentul implementării programului se va permite doar modificarea online a fișei SAJ de către fiecare avocat și doar din contul avocatului aflat pe site-ul Baroului București*;
  • Opțiunile privind activitatea din cadrul Serviciului de Asistență Judiciară se vor realiza personal de către avocat sau cu sprijinul funcționarilor din cadrul Serviciului de Asistență Judiciară, exclusiv din contul* personal al fiecărui avocat de pe site-ul Baroului București;
  • Modificările fișei SAJ se acceptă până în maxim ziua a 15 – a lunii pentru luna următoare sau până la o zi ulterioară din lună în cazul urmăririi penale;
  • Avocatul poate renunța la maxim 7 zile de distribuire din luna următoare prin editarea fișei SAJ din contul avocatului. Aceste opțiuni nu au efect asupra ordonării avocaților după veniturile în ultimele 6 luni;

*Avocații care nu utilizează calculatorul vor beneficia de asistența tehnică a personalului baroului pentru a efectua orice operațiune în legătură cu activitatea de modificare a fișei SAJ.

*User-ul și parola necesare accesării contului personal se pot obține de la camera 501, et. 5, sediul Baroului București sau prin corespodență electronică la adresa de e-mail: carduri@baroul-bucuresti.ro. (relatii suplimentare privind contul avocatului: 021.314.89.21) Alte informații:0765.511.895