Apple plateste 60 milioane dolari pentru a incheia disputa pentru marca iPad in China

Apple a platit suma de 60 de milioane de dolari firmei Proview Technology (Shenzhen) pentru a incheia o disputa pentru marca iPad in China. Procesul indelungat, care a implicat gigantul IT si o companie chineza aproape falimentara, a afectat vanzarile si a amanat lansarea noului model de iPad in regiune, anunta Reuters. Inainte de intelegere, Proview ceruse autoritatilor chineze sa solicite distribuitorilor sa scoata toate dispozitivele iPad de pe rafturile magazinelor.

Decizia mediata de Tribunalul Popular din provincia Guangdong va permite companiei Apple sa reia vanzarea popularelor sale tablete pe una dintre cele mai importante piete ale sale de desfacere, considera analisti citati de Reuters.

“Intelegerea reprezinta o veste foarte buna pentru Apple. Ii va permite sa mearga inainte cu afacerile fara alte perturbari. Noul iPad a ajuns atat de tarziu pe piata chineza incat daca lansarea ar mai fi fost amanata putin, Apple ar fi riscat sa inregistreze pierderi si mai mari”, a declarat Teck-Zhung Wong, un analist al firmei de cercetare in tehnologie IDC din Beijing.

Apple si Proview Technology (Shenzhen), o unitate a Proview International Holdings listata in Hong Kong, negociaza pentru a ajunge la o intelegere inca din februarie, cand tribunalul a desfasurat o serie de audieri initiale, dupa ce Apple a facut apel asupra unei decizii luate de o alta instanta impotriva sa.

Apple anuntase ca a achizitionat drepturile de proprietate asupra marcii iPad in diverse tari de la Proview, companie ce functiona la un moment dat ca un producator global de monitoare, dar compania chineza a replicat ca Apple a discutat cu o singura unitate a Proview. Proview, care a inregistrat marca iPad in China in 2001, incercase sa dea in judecata Apple inca din luna mai, in Statele Unite, dar cazul a fost la acel moment respins.

iPad-ul domina piata chineza de tablete PC, cu o cota de piata de peste 70%, desi produsul Lepads al grupului Lenovo si Galaxy Tabs de la Samsung Electronics au inregistrat la randul lor cresteri usoare ale vanzarilor. Compania Apple se asteapta la cresteri substantiale ale vanzarilor in zona China, Hong Kong si Taiwan, cifrele inregistrate pe trimestrul al doilea in regiune aratand cresteri de pana la 7,9 miliarde dolari. De la lansarea iPad in al treilea trimestru din 2010 pana in luna martie a acestui an, Apple distribuise peste 6 milioane de tablete iPad in China continentala, potrivit IDC.

Ma Dongxiao, unul dintre avocatii Proview, a declarat: “Este o tranzactie. Apple cheltuie 60 de milioane de dolari pentru a cumpara marca”. Pentru Proview – despre care media locale anunta ca se astepta la compensatii din partea Apple in valoare de 10 miliarde de yeni (1,57 miliarde dolari), intelegerea ar trebui sa fie de bun augur, potrivit declaratiilor unor avocati citati de Reuters. “Suma la care s-a ajuns nu este rea pentru Proview, deoarece desi Proview detine marca, a fost Apple, si nu Proview, care a creat valoarea brandului”, a declarat Chen Jihong, un avocat specializat in drept de proprietate intelectuala de la Zhong Lun Law Firm.