ANAF intra anul viitor in proces de reorganizare

Agentia Nationala de Administrare Fiscala va fi reorganizata anul viitor cu opt directii regionale, iar in 2015 numarul de administratii financiare va fi drastic redus, la 20% din unitatile actuale. Directiile regionale de finante publice, vama si garda financiara sa fuzioneze intr-o unica structura, potrivit unui document obtinut in exclusivitate de MEDIAFAX.

In prezent, in structura Agentiei, pe langa aparatul propriu, functioneaza 42 de directii judetene ale finantelor publice si circa 220 de administratii ale finantelor publice municipale, orasenesti, comunale si ale sectoarelor din Bucuresti. Tot sub coordonarea ANAF activeaza Garda Financiara si Administratia Nationala a Vamilor.

Masurile de reorganizare ANAF vor fi derulate in baza programului convenit cu Banca Mondiala si Fondul Monetar International si au fost introduse in noul Program de convergenta, aprobat pe 18 aprilie de Guvern.

Potrivit documentului obtinut de MEDIAFAX, principalele imbunatatiri procedurale pe care ANAF le va implementa in perioada 2012-2016 sunt cresterea gradului de declarare electronica la distanta pana la 98% din totalul declaratiilor primite pentru persoanele juridice, in cazul declaratiilor care pot fi depuse prin acest sistem, introducerea unui catalog de servicii pentru contribuabili si a standardelor de calitate in domeniul asistentei contribuabililor, cresterea ariei de cuprindere a activitatii de asistenta contribuabili, pentru a se transforma in unicul punct de contact al contribuabilului cu ANAF, stimularea cresterii ponderii platilor prin sistemul bancar, crearea pentru contribuabili (persoane fizice si juridice) a posibilitatii de a-si vizualiza situatia fiscala, de a solicita si de a primi documente prin portalul ANAF.

In ceea ce priveste personalul, angajatii vor fi recalificati si redistribuiti catre domeniile deficitare (inspectie fiscala, control vamal ulterior, asistenta contribuabili, structuri dedicate contribuabililor mari si mijlocii sau unitatilor cu un mare numar de contribuabili), concomitent cu recrutarea de specialisti pentru functii cu valoare adaugata mare (tehnologia informatiei si comunicatiilor, juridic, anumite functii de management), cu incadrarea in numarul actual de posturi.