5 tipsuri despre cum sa devii partener intr-o casa de avocatura

Atunci cand esti la inceput, drumul catre a deveni partener pare un mister. Inca din al treilea an de facultate, studentii viseaza la ziua in care vor ajunge sa fie numiti parteneri la casa de avocatura mult dorita, insa nu stiu exact care sunt pasii prin care pot ajunge acolo.

Daca in anii studentiei nu stiai care sunt criteriile le care trebuie sa le indeplinesti pentru a deveni partener la o firma de avocatura, chiar si cand incepi sa lucrezi, cerintele raman tot efemere. Dupa ce ai muncit din greu sa ajungi la acest nivel, ai bifat multe ore la birou, urmatoarea etapa in cariera ta este sa ajungi partnere. Specialistii in domeniu au venit in ajutor cu cinci sfaturi care te aduc mai aprope de promovarea mult dorita.

Cunoaste criteriile

Daca nu stii ce se cere, cum poti ajunge partener? Ei bine, knowledge is power! Este important sa stii ce asteapta firma in privinta orelor suplimentare, actiunile pro-bono, procese etc. De asemenea, este important sa cunosti cerintele specifice in fiecare zona de practica. De exemplu, cate audieri, incercari, depozitii sau actiuni in instanta se asteapta sa existe intr-un litigiu.

Daca va aflati intr-o firma mare de avocatura, aceste informatii pot fi usor de obtinut. Este posibil sa existe un document scris care sa descrie asteptarile firmei in privinta unui parteneriat. Cu toate acestea, nu presupune ca indeplinirea acestor conditii va conduce in mod necesar la numirea ta ca partener. Autodepaste cerintele! Competitia cu alti asociati trebuie luata mereu in calcul. In firmele mai mici, criteriile pot fi mai subiective. Cu toate acestea, exista anumite asteptari, poate nespuse, pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a ajunge partener.

Cea mai buna modalitate pentru a afla toate aceste lucruri este sa intrebi. Daca ai un mentor-partener, intreaba-l. Intrebati si alti colegi din firma. Cele mai valoroase informatii le poti obtine de la cei care au trecut recent din stadiul de asociati la parteneri. Nu trece cu vederea partenerii care au parasit firma.

Pune la punct un plan

Este important sa existe un plan. Chiar unul scris. Planul trebuie sa includa criteriile firmei pe care tu trebuie sa le indeplinesti pentru a ajunge partener si, mai ales, ce ai de gand sa indeplinesti. Creaza un set de pasi pe care trebuie sa ii parcurgi, pentru fiecare cerinta pe care trebuie sa o indeplinesti, dar si intervalul de timp necesar acesteia. Tine cont de actiunile deja finalizate si  incearca sa punctezi fiecare obiectiv cu cel putin cateva luni inaintea sa se decida noii parteneri. Fii precaut, se pot intampla o multime de lucruri neasteptate: procesele pot fi amanate, depozitiile reprogramate, articolele juridice nu sunt publicate atunci cand se asteapta etc. Fii precauta si incepe mai devreme toate aceste actiuni.

Piata de afaceri

Piata de afaceri este seva vitala a unei firme de avocatura. Este important sa cunosti piata, sa stii cum lucreaza ea si sa faci firma constienta de eforturile tale de a aduce noi businessuri in firma. A existat si exemplul in care o firma nu si-a mai dorit ca avocatii sa aduca clienti noi in firma. Acest lucru a fost din cauza faptului ca firma era mica, domeniul de activitate si clientii deja existenti. Nu doreau sa se nasca conflicte intre clientii vechi si cei noi, din cauza concurentei. Inafara de acest exemplu, sa fii sigur ca firma ta isi doreste noi clienti. Acest lucru poate cantari enorm in decizia de partener. Ca asociat, imediat dupa angajare, ar trebui sa incepi sa cunosti si sa explorezi piata.

Politica

A deveni partener este mai mult decat a fi un bun avocat, cu multe ore factura, cazuri castigate sau articole publicate. Este, de asemenea, despre relatiile personale pe care ai, despre cat de placut esti. In planul tau de a deveni partener, trebuie sa stii clar cine sunt persoanele care decid acest aspect. Este vorba doar despre o singura persoana sau este vorba despre un intreg comitet? Cine este in acest comitet? Trebuie sa stii fiecare persoana implicata in numirea viitorilor parteneri. In cazul in care una dintre persoanele implicate are biroul in aceeasi cladire cu tine, gaseste un motiv sa vizitezi biroul, iar in timp ce esti acolo, stabileste un contact. Asigura-te ca toti membrii comisiei stiu cine esti si ceea ce faci pentru firma. Stay in touch.

Act like a partner, think like a partner

Oamenii vor vedea in tine ceea ce vezi in tine. Prin urmare, este important sa gandesti ca un partener. Gandeste ca si cand ai fost numit deja. Cum ai actiona in diferite situatii? Cum ar putea fi imbunatatite strategiile de marketing? Ar fi cazul ca firma sa se indrepte si catre o noua arie de practica? Cu cat gandesti, actionezi sau vorbesti mai mult ca un actionar, cu atat mai mult ceilalti vor vedea ca esti partnership material.